class="">Muzica de teatru – un gen original?

Muzica de teatru – un gen original?

Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Mare, Foaier

selecţie, traducere, prefaţă şi note de Sorina Bălănescu

Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” şi revista ”Teatrul azi”

Frecvent citată, (mai) rar citită (în traduceri), cartea lui Meyerhold, tipărită în anul 1913, la Sankt-Petersburg, îşi aşteaptă de multă vreme versiunea românească. Alături de eseurile lui Adolphe Appia, Edward Gordon Craig şi de caietele de regie ale lui K. S. Stanislavski, această culegere de articole nu poate lipsi dintre lecturile oamenilor de teatru, de la noi şi de aiurea, care îşi respectă statutul profesiei. Volumul sintetizează meditaţiile unuia dintre cei mai mari regizori şi creatori de şcoală din secolul XX pe seama spectacolelor proprii create în perioada 1905–1912, montări marcate de fascinaţia simbolismului şi a reteatralizării teatrului prin apelul la prosceniu şi mască.

Carte editată cu sprijinul Administraţiei Fondului Cultural Naţional şi al UNITER

Meyerhold. Scrieri despre teatru

22 octombrie 2011,  Comunicat de Presă

Dorina Lazăr face teatru, de 54 de ani, și spune că n-ar renunța la meseria ei nici în ruptul capului.