de fnt.ro
[b]Alice Georgescu[/b], artistic director [b]Aura Corbeanu[/b], executive director [b]Carmen Marinescu[/b], economic director [b]Valentino Rudolf[/b], technical director [b]Mihaela Păun[/b], production director [b]Doina Lupu[/b], artistic director assistant [b]Oana Borş[/b], executive production director [b]PRESS AND PROMOTION[/b] Maria Morar Cristina Nicu-Tudor Mirela Năstăsache Simona Stoica Raluca Ciută [b]COORDINATION OF COMPANIES AND GUESTS[/b] Ozana Oancea Simona Stoica Raluca Matei Mirela Sandu Kinga Kovács Emőke Kedves Irina Malcea Angela Petcu Maria Ristea Mara Grigore Duţă Nicoleta Mihai [b]PROTOCOL[/b] Cristina Nicu-Tudor Tamara Susoi Pamela Pricopie [b]ADVERTISING MATERIALS[/b] Maria Morar Mirela Năstăsache Simona Stoica Ana Maria Spătaru Ciprian Duică [b]COLLOQUIMS AND LAUNCHES[/b] Octavian Saiu Ozana Oancea Kinga Kovács Raluca Matei Liviu Dobre Monica Similea Suzana Macarie [b]PHOTO[/b] Mihaela Marin Maria Ştefănescu Florin Biolan Sorin Radu [b]TECHNICAL DEPARTMENT[/b] Horatiu Şerb Valeriu Alexandru Dan Stancu Emil Banea, executive director of Bulandra Theatre Emil Popescu, technical director at National Opera Vlad Stănescu, coordinator National Theatre Bucharest Dan Benga, coordinator Odeon Theatre Cristian Nicolae, coordinator Nottara Theatre Silvia Sohterus, coordinator National Operetta Theatre Niculae Ieremciuc, coordinator Mic Theatre [b]ECONOMIC AND LEGAL DEPARTMENT[/b] Claudia Popa, legal counselor Alina Teodorescu, legal counselor Corina Gherleanu, economic coordinator Dumitru Bălăşoiu, economic coordinator Doina Ciontu Ileana Ion Elena Iacob Costinela Gheorghe Gabriela Apostol Carmen Andrei Aurel Ruşti [b]PRODUCTION DEPARTMENT[/b] Olivia Pareşcura – coordinator Eliza Bercu Bianca Mantu Elena Petrea Mădălina Predica Ilie Gheorghe Cristian Puşcaciu Ion Maxim Florin Mărgelatu Marian Precup Alexandru Andrei Gigi Tănase [b]ENGLISH TRANSLATION[/b] Adrian Solomon [b]IT ASSISTANTS[/b] Cristi Moldoveanu Iulian Maiorescu Collaborators: 1st and 2nd-year students of Theater Studies, Cultural Management, Theatrical Journalism at I.L. Caragiale N.U.T.C.A. Bucharest and students of Theater Studies and Cultural Management at the Theatrical Art Department of Lucian Blaga University in Sibiu. Graphic concept: [b]Dragoş Buhagiar[/b] Graphics: [b]Cosmin Ardeleanu[/b] Sound design: [b]Gabriel Bassarabescu[/b] Our thanks to Ion Caramitru, Victor Rebengiuc and Oltea Şerban Pârâu for kindly promoting the National Theater Festival.
29 octombrie 2011,
O altă personalitate de excepţie a scenei dansului contemporan În FNT va fi coregrafa şi dansatoarea Carolyn Carlson / „o pionieră a scenei coregrafice contemporane“ / după cum o descrie publicaţia „Le Monde”.
Ea vorbeşte, Într-un interviu, despre resorturile creatoare ce au generat spectacolul „Now“ („Acum“), care va fi prezentat la această ediţie a Festivalului.
Jurnal FNT: Care au fost referinţele şi sursele de inspiraţie pentru acest nou spectacol?
Carolyn Carlson: M-am inspirat din câţiva autori care vorbesc despre momentul prezent. În „Poetica spaţiului“, Gaston Bachelard vorbeşte despre cum intimitatea progresează spre imensitate, cum minusculul devine monumental. Azi trăim În spaţiile noastre personale, dar nu putem ignora faptul că suntem parte a naturii, care, la rândul său, este parte din cosmos. În piesa „Acum“ vreau să vorbesc despre aceste dimensiuni diferite. M-am inspirat, de asemenea, din filosofia lui Rudolf Steiner. Intenţia sa este aceea de a conduce omul spre spiritualitate, să-l facă să se Înalţe asemenea unui copac, ca să ajungă la soare. Nu În ultimul rând, am folosit ca sursă de inspiraţie eseul „Moduri de a privi“ al lui John Berger, care vorbeşte despre viaţa ca pictură.
De ce acest titlu, „Acum“?
Pentru mine, dansul trăieşte şi moare acum. El există numai În momentul prezent. Avem posibilitatea de a schimba lumea, acum. Spunem adesea „Am s-o fac mai târziu, mă mai gândesc“, dar nu mai găsim timpul să o facem! Leonardo Di Caprio spune aşa: „Rolul meu ca actor este să mă prefac. Dar În acea clipă eu nu mă pot preface, trebuie să-mi joc rolul“. Cred că e o mărturisire minunată, la care merită să adaug citatul meu preferat din Dalai Lama: „Sunt doar două zile pe care nu le poţi schimba: ieri şi mâine. Azi este ziua ideală pentru a iubi, a crede, a face şi a trăi.“
Cum aţi adaptat aceste concepte pe scenă?
Dansul Îmi permite să transmit energie. Munca mea Îşi trage seva din qi gong, tai-chi şi artele marţiale. Mişcarea este un mod de comunicare universal. Poezia este piatra de temelie a operei mele; paşii vin mai târziu. Sunt dansatoare, dar sunt, mai presus de toate, poetă. Îmi place să-mi numesc creaţiile „poezii vizuale“, pentru că, pentru mine, totul Începe cu o viziune. Nu-mi notez niciodată paşii coregrafiilor, prefer să desenez scena, să pictez spaţiul. Am lucrat ani de-a rândul cu compozitorul René Aubry. Îmi place muzica aceasta, pentru că e nostalgică. Cât despre decor, e destul de simplu. Mai ales luminile construiesc spaţiul. Mi-am dorit să folosesc imaginea video şi fotografia pentru că ele transpun dansatorii Într-o dimensiune mistică.
Cum se desfăşoară lucrul cu dansatorii?
Eu nu concep niciodată toată coregrafia. Improvizăm continuu. Eu vin cu idei, cu cărţi, apoi ne punem laolaltă imaginaţia şi amintirile. Mă inspiră foarte mult lucrul cu dansatorii. Am adus odată o carte pentru copii cu o poveste despre prietenia dintre un băiat şi un copac. Ne-am simţit de parcă am fi fost la grădiniţă (râde)! Stăteam În cerc şi am Început să vorbim despre cum distrugem noi planeta.
Când Îi vedem spectacolele la Bucureşti
În cadrul Festivalului Naţional de Teatru, artiştii Companiei Carolyn Carlson vor susţine două spectacole. În data de 25 octombrie, de la ora 21.00, Sala Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti va găzdui spectacolul „Short Stories“ (Immersion, Burning, Li) / „Scurte povestiri“ (Imersiune, Ardere, Li). În data de 27 octombrie, de la ora 21.00, În aceeaşi sală, va fi prezentat „Now“ / „Acum“, spectacolul care a avut premiera În 6 noiembrie 2014 la Théâtre National de la Danse Chaillot din Paris.