class="">Ada Milea: „Umorul meu e un joc al hărniciei“

Ada Milea: „Umorul meu e un joc al hărniciei“

Textul este acel vehicul imaterial care poartă umorul Adei Milea de pe scenă spre public. Restul este spectacol. Mai exact, spectacol-concert şi se numeşte“Apolodor”. Producţie a Teatrului Naţional “Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, “Apolodor” are haine noi şi a fost selectat la cea de-a 25-a ediţie Festivalului Naţional de Teatru. Ada ne vorbeşte despre el.

6 septembrie 2015,  Comunicate de Presă

Textul este acel vehicul imaterial care poartă umorul Adei Milea de pe scenă spre public. Restul este spectacol. Mai exact, spectacol-concert şi se numeşte „Apolodor”.

Producţie a Teatrului Naţional „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, “Apolodor” are haine noi şi a fost selectat la cea de-a 25-a ediţie Festivalului Naţional de Teatru. Ada ne vorbeşte despre el.

un interviu de Florina Tecuceanu

Spectacolul “Apolodor”  pus În scenă de Teatrul Naţional “Lucian Blaga” din Cluj-Napoca În 2015, diferă mult de cel pe care Îl ştim şi care s-a jucat pe diverse scene? Vine acesta cu ceva nou?

Ada Milea: În afara “scheletelor” cântecelor, totul e nou. Avem şi personaje care nu există, sau care apar dintr-un alt spectacol, sunt multe percuţii, un ecran cu amintiri construite din umbre animate (doar acolo personajele devin animalele despre care cântăm)… Nici pinguinul nu mai e mic şi simpatic, ci mare şi supărat. El cântă la congelator, Închizându-i şi deschizându-i, cu zgomot, uşile.

Apariţia Piratului din “Insula” / alt spectacol-concert al Teatrului din  Cluj / mă face să sper că spectacolul nu trădează spiritul suprarealist al poetului.

“Apolodor” a “circulat” mult. Unde s-a jucat pÎnă acum

Vechiul “Apolodor a circulat destul de mult prin ţară, iar varianta În limba engleză a ajuns şi la Londra, Stockholm, Viena şi Paris. Mai există şi o variantă În limba germană, cântată de studenţi ai Athanor Akademie / şcoala de teatru condusă de dl. David Esrig.

Cât e muzică şi cât teatru În ceea ce faci tu pe scenă?

Cred că am un creier de teatru, dar, nefiind atât de bun… a Început să-şi „Îmbrace”, după posibilităţi, ideile.

În spectacolele tale, umorul explodează din texte “benigne”, la care nu te-ai aştepta. Cum Îţi alegi textele?

Nu prea Îmi aleg eu textele. Regizorii vor cântece pentru anumite piese de teatru. Eu am ales doar patru texte (“Apolodor”, “Insula”, “Don Quijote” şi “Cartea Alcool”) şi nu-mi dau seama cum.

Ai jucat În spectacolele lui Radu Afrim „No Mom”s Land”, „America ştie tot”, „De ce fierbe copilul În mămăligă?”. Colaborarea cu un regizor te ajută să Îmbogăţeşti şi spectacolele tale?

BineÎnţeles! Concertele mele sunt pline de cântece din piese de teatru.

Ai ales o formulă originală de exprimare. De ce această cale?

Nu m-am gândit ce să aleg şi ce nu. Pur şi simplu s-a Întâmplat să exprim lucruri În acest fel şi să mă bucur de bucuria celor pe care-i bucurăm.

Cum era Ada Milea, În școală sau la liceu? Ce materii Îi plăceau?

Eram banală. Am Început să “prind viaţă” În liceu, când am intrat În trupa de teatru a şcolii. Îmi plăceau exact materiile care NU erau foarte importante pentru profilul “Real”, unde eram şi eu.

Cum se face umor de calitate, fără mişcare scenică, cu o scenografie minimalistă, doar cu vocea şi chitara? Cum defineşti umorul, din perspectiva aceasta?

Am Încredere În cuvinte şi În public. În rest, e hărnicie. Mă joc, aranjez şi rearanjez cuvintele din gânduri până când Încep să râd. Umorul meu e un joc al hărniciei.

Ce citeşti? La ce filme te uiţi? Pe cine admiri din meseria lui?

Citesc şi văd mai multe decât Îmi plac. Şi admir jenant de mulţi oameni. Mai bine tac.

Ce proiecte ai pentru această toamnă?

Pregătesc un concert Împreună cu dl. Bălănescu şi cântece prin spectacole de teatru regizate de domnii Dabija şi Măniuţiu.

Click pe acest link pentru a vedea o galerie foto și pentru a afla când se joacă „Apolodor“ În Festivalul Național de Teatru.