25 octombrie | 20:00 – Teatrul Național „I.L.Caragiale”, Sala Mare

Spectacolul este versiunea dansată a romanului în versuri al lui Alexander Pușkin, în care Boris Eifman, unul dintre cei mai mari coregrafi contemporani, numit în New York Post „theatrical magician extraordinary”, combină elementele dansului clasic și ale celui modern, într-un univers sonor în care muzica lui Ceaikovski alternează cu rock-ul lui Alexander Sitkovetski.
Un spectacol de : Boris Eifman
După romanul în versuri de : Alexandr Pușkin
Soliștii reprezentației din cadrul FNT
Oneghin: Igor Subbotin
Tatiana/ Tatyana: Laureata Competiției Internaționale de Balet/ International Ballet Competition Laureate, Daria Reznik
Lensky: Dmitry Krylov
Olga: Yana Gordienko
Generalul/ General: Laureatul Premiului Președintelui/ Laureate of the President’s Prize, Sergey Volobuev
Compania:
Maria Abashova, Lyubov Andreyeva, Lilia Lishchuk, Daria Reznik
Dmitry Fisher, Oleg Gabyshev, Dmitry Krylov, Igor Subbotin, Sergey Volobuev
Marianna Chebykina, Alina Petrovskaya, Angela Prokhorova, Yulia Stolyarchuk
Daniel Rubin, Dmitry Savinov, Alexander Solovey
Elina Akbarova, Elizaveta Averkina, Daria Bochkova, Catarina Coelho, Maria Dovicheva, Alina Fisher, Yana Gordienko, Tifène Haag, Evgeniya Harutyunyan, Valentina Ivanova, Elizaveta Kuznetsova, Anna Ostapenko, Anna Patomäki, Polina Pavlenko, Polina Petrova, Polina Ryasnaya, Yulia Shunkova, Alina Svintinskaya, Valentina Titkova, Anastasia Zaberezhnaya
Ivan Andreyev, Yaroslav Ballod, Alexey Boyarinov, Ivan Chekhlov, Vasil Dautov, Kirill Efremov, Davis Giotopoulos Moore, Evgeny Grachev, Samuel Haramo, Alexander Ivanov, Maksim Midyanka, Denis Pestryakov, Artur Petrov, Igor Polyakov, Oleg Pshenichnikov, Konstantin Savchenko, Evgeny Sergeev, Ilya Trushkin, Alexander Vodiyansky, Rafael Yakshigulov, Vikenty Yascovets
Director artistic : Boris Eifman
Muzica: Piotr Ilici Ceaikovski, Alexander Sitkovetski
Decoruri: Zinovi Margolin
Costume: Olga Shaishmelashvili, Piotr Okunev, Anna Iacușcenco
Lumini: Gleb Filștinski, Boris Eifman
Durata: 2 h (cu pauză)
Eifman Ballet, Sankt Petersburg, Rusia
Spectacol de dans
„Atunci când gândesc un balet pornind de la marea literatură, o fac din dorința de a produce, prin mijloacele artei coregrafice, un impact emoțional al înțelepciunii și al forței creatoare a marilor noștri predecesori. Limbajul meu, cel al corpului, cel mai vechi mod de exprimare, proiectează valori spirituale universale, la care oricine are acces. Astfel, mă folosesc de o resursă literară pentru a aduce în atenție problemele cu adevărat importante pentru contemporanii mei, acelea care pot fi transmise doar prin marea artă a dansului.
De ce am ales romanul în versuri, Evgheni Oneghin? Ce mi s-a părut mie important la el? Criticii literari, cercetătorii au numit această carte o „ enciclopedie a vieții rusești”. Pușkin, prin extraordinar de via și precisa măiestrie cu care folosește cuvântul, prin marele său talent în descifrarea psihologiilor a descris caracterul național rus al vremii sale, a compus o imagine poetică a sufletului rus- misterios, impredictibil, de o inegalabilă sensibilitate.
Am urmărit, prin arta mea, să descifrez acest enigmatic suflet rus. Interpretarea mea coregrafică a lui Evgheni Oneghin este încă o încercare de a exprima prin dans misterul sufletului uman.
Am adus personajele lui Pușkin în timpurile moderne, în aceste circumstanțe și condiții noi, care mi se par mai dramatice, uneori chiar extreme, timpuri în care lumea veche se prăbușește și noua realitate își impune, prin forță, regulile ei. Am avut nevoie de acest tip de experiment pentru a găsi un răspuns întrebării cu-adevărat importante pentru mine: ce înseamnă, azi, sufletul rus?. Și-a conservat oare originalitatea, misterul, atracția? Încotro ar fi mers, azi, personajele acestui roman? Din această „ enciclopedie a vieții rusești”, ce anume a fost reflexia epocii și ce anume a dăinuit, peste generații de compatrioți de-ai mei, ca problematică centrală? Arta coregarfică nu oferă societății noastre soluții pentru încercările la care aceasta este supusă. Totuși, abordarea creativă, cântărirea, analiza acestora o duc mai departe și o fac mai bună. ”
Cover foto credit: Dmitry Sobolev
- Photo by Evgeny Matveev
- Photo by Souheil Michael Khoury
- Photo by Vyacheslav Arkhipov