class="">NEGUȚĂTORUL DIN VENEȚIA de William Shakespeare (Cluj)

NEGUȚĂTORUL DIN VENEȚIA de William Shakespeare (Cluj)

22 octombrie | 18:00 – Teatrul Național „I.L.Caragiale”, Sala Mare

Spectacolul se desfăşoară într-o lume rece, cu tehnologie modernă, unde, în contrast, pasiunile sunt enorme. Pasiuni care înseamnă, în primul rând, narcisism şi egoism. În același timp, aceste personaje sunt, de asemenea, prizonieri ai unor situaţii.

CUMPĂRĂ BILET
VEZI ALTE EVENIMENTE DIN ACEEAȘI ZI

Traducerea în limba maghiară: Ádám Nádasdy

Adaptare/Dramatizare : András Visky

Distribuţia:

Antonio: Gábor Viola

Bassanio: Balázs Bodolai

Gratiano: Ervin Szűcs

Salarino: Loránd Farkas

Solanio: Szabolcs Balla

Lorenzo: Péter Árus

Shylock: Zsolt Bogdán

Jessica: Éva Imre

Portia/Baltazar, jurist : Andrea Vindis

Nerissa/Secretarul lui Baltazar: Csilla Albert

Stephano: Alpár Fogarasi

Lancelot Gobbo: Csaba Marosán

Moș Gobbo : Attila Orbán

Tubal: Róbert Laczkó Vass

Prințul Marocului : Loránd Váta

Prințul de Aragon : Ferenc Sinkó

Prințul : Áron Dimény

În alte roluri : Melinda Kántor, János Platz

Gărzile Prințului Marocului : Melinda Kántor, Réka Zongor

Regia : Gábor Tompa

Scenografia : Dragoș Buhagiar

Muzica live : Loránd Farkas, Szabolcs Balla, Ervin Szűcs

Light Design: László Erőss

Imagini video : András Rancz

Mișcare scenică : Enikő Györgyjakab, Paco Alfonsín

Vorbire scenică : Márta Papp

Asistenți de regie : Botond Nagy, Emőke Veres

Asistent costume : Gyopár Bocskai

Durata: 2 h 45 min  (cu pauză)

Teatrul Maghiar de Stat, Cluj-Napoca

Spectacol în limba maghiară cu traducere în limba română și engleză 

Nerecomandat persoanelor sub 14 ani

 

Aici nimeni nu alege să renunţe la tot, sau să spună ca nu este interesat de bani. Toți acționează în conformitate cu propriul interes, totul fiind manipulat de către o reţea complexă de interese și alianțe. Desigur, fiecare personaj are emoţii puternice, sincere, are parte de sex, iubire, erotism. Dar personajele nu decid în funcţie de asta. Ei cred doar temporar că aceste lucruri sunt mai importante. Egoismul și interesul propriu intervin în toate deciziile luate. Dacă reflectăm asupra acestei idei, putem crea un teatru de o cruzime teribilă. Desigur, cu elemente proprii comediei, cu situații comice, dar în esenţă o goană lacomă, plină de cruzime, după „nemurire”, supravieţuire sau fericire.

Foto: István Biró