class="">Caliban și Vrăjitoarea

Caliban și Vrăjitoarea

26 octombrie | 17:00 – Teatrul Excelsior, Sala „Ion Lucian”

Un spectacol despre o lume ficțională în care romii colonizează Europa de Vest, inversând dinamica puterii și explorând moștenirea colonialismului și opresiunii, printr-o rescriere a Furtunii lui Shakespeare.

CUMPĂRĂ BILETE

[same_day_events_link]

Text de: Mihaela Drăgan, după William Shakespeare

Traducere în limba romani: Izabela Tiberiade

Distribuția:

Ariel: Iulia Colan

Prospero: Zita Moldovan

Miranda: Anastasia Dade

Caliban: Nicoleta Ghiță

Regia: Mihaela Drăgan

Decor: Lia Dogaru

Costumele: Adelina Galiceanu și Zita Moldovan

Muzica: Andrei Horjea

Coregrafia: Răzvan Rotaru

Light design: Dodu Ispas

Sunet: Daniel Feneșan, George Udrea

Co-producători: Giuvlipen și Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova

Durata: 1h 30min

Vârsta recomandată: 14+

Spectacol în limba română și romani

Efecte speciale: lumini stroboscopice

Atenție! Spectacolul conține scene cu impact emoțional, sugestii de viol și violență, sânge.

FNT Educațional

Caliban și Vrăjitoarea este o rescriere a Furtunii lui Shakespeare, titlu inspirat de cartea Silviei Federici cu același nume și de textele și discursurile revoluționare ale lui Frantz Fanon, Angela Davis, Malcom X, Ghassan Kanafani. Amplasat într-o realitate fictivă în care dinamica de putere dintre europenii albi și persoanele de culoare este inversată, spectacolul provoacă publicul să se confrunte cu moștenirea adânc înrădăcinată a colonialismului, sclaviei și a opresiunii sistemice. În această lume reimaginată, poporul rom, care istoric vorbind nu a avut niciodată o națiune proprie, ajunge la putere și colonizează Europa de Vest. Prospero, un guvernator creștin rom creează un imperiu construit pe subjugarea europenilor albi. Misiunea lui Prospero de a răspândi creștinismul și de a civiliza europenii „barbari” reflectă justificările istorice folosite de puterile coloniale pentru a motiva înrobirea și exploatarea indigenilor.

Vrăjitoarei Sycorax, personaj care nu are o voce în piesa lui Shakespeare, i se face ”dreptate” și devine un personaj cheie prin care ni se relevă modul în care colonialismul și structurile patriarhale au folosit vânătoarea de vrăjitoare ca instrument de control și oprimare. În centrul acțiunii este personajul lui Caliban, un sclav european care reprezintă masele asuprite care se luptă împotriva tiraniei regimului lui Prospero.

Foto: Orlando Edward