class="">Modalități scenografice în spectacolul de animație

Modalități scenografice în spectacolul de animație

de Remus Gabor

Editura Universitaria Craiova, 2024 

Data lansării: 20 octombrie, ora: 12.30 

Participă: Cristian Pepino 

Preț: 70,00 ron 

COMANDĂ CARTEA ONLINE

[same_day_events_link]

„Scenograful are în teatrul de animație un rol deosebit de important. Dacă în teatrul dramatic scenografia se manifestă doar în decor și costum, și mai rar în mască, în teatrul de animație ea creează întregul univers vizual, de la decor la personaje. Şi chiar mai mult decât atât. Din reprezentarea plastică a personajelor izvorăște interpretarea actorului păpușar sau marionetist. Şi nu de puține ori, scenografia inspiră și concepția regizorală. De altfel, în cazul teatrului de animație, trebuie să existe o unitate perfectă între concepția regizorală și cea scenografică. Din această cauză, în multe cazuri, scenografii au ajuns să fie și regizori, iar regizorii – scenografi. 

De-a lungul secolelor, evoluția artelor plastice a influențat și arta teatrului de animație. De altfel, mari artiști plastici, cum ar fi Richard Teschner, Georg Grosz, Fortunato Depero, Calder, Miro, au realizat și scenografii ale unor spectacole de animație. Şi datorită acestor artiști, arta teatrului de animație a evoluat de la stadiul de artă tradițională, cu o scenografie ingenuă sau naivă, la cel de artă majoră. 

Această carte are o importanță deosebită pentru viitorul teatrului de animație. Ea expune istoricul scenografiei de gen, problematica fundamentală, tradițiile importante, evoluția tehnologiilor. Tânărul și talentatul scenograf Remus Gabor a realizat o lucrare excepțională, o sinteză remarcabilă, care le va fi de mare folos viitorilor artiști din domeniu. Călăuziți și de această carte, cei mai talentați dintre ei vor putea deveni în viitor mari artiști ai artei animației. Pentru că artistul, în lumea de azi, nu poate face lucruri cu adevărat importante în artă fără cultură.” 

(Cristian PEPINO)