class="">Christopher Wynn în dialog cu Octavian Saiu

Christopher Wynn în dialog cu Octavian Saiu

ArCuB

atelier pentru tineri actori şi regizori susţinut de David Zinder

Durata: 4h

Atelierul se desfăşoară timp de două zile şi constă în prezentarea a două tehnici interconectate: Antrenamentul ImageWork şi Tehnica Michael Chekhov.

Antrenamentul ImageWork a fost conceput de David Zinder pentru a-i ajuta pe actori să-şi dezvolte instrumentarul creativ prin extinderea expresivităţii fizice şi a controlului asupra acesteia, precum şi – cel mai important – prin înţelegerea procesului creator al actorului cu ajutorul tehnicii improvizaţiei. De asemenea, metoda ImageWork urmăreşte ca actorul să înţeleagă – şi să aplice în joc – profunda simbioză dintre corp şi imaginaţie în spaţiul spectacolului.
Această formă de antrenament constituie, de asemenea, un fundament solid pentru înţelegerea şi folosirea tehnicii de joc Michael Chekhov. Tehnica Chekhov este o abordare de tip fizic a creării personajului prin utilizarea simbiozei corp/imaginaţie şi se bazează pe “Cei patru fraţi”: Sentimentul de Frumuseţe, Sentimentul de Uşurinţă, Sentimentul Formei şi Sentimentul Întregului. În cea de a doua zi a atelierului, participanţii vor învăţa trei dintre cele mai importante tehnici Michael Chekhov pentru crearea unui personaj: Centre, Corpul Imaginar şi Gestul Psihologic.
Într-un interval de timp atât de scurt, participanţii vor căpăta doar o idee despre aceste două tehnici interconectate, dar, să sperăm, asta va fi destul spre a-i încuraja să caute noi direcţii pentru dezvoltarea artei lor.

Regizorul, pedagogul şi actorul David Zinder a absolvit în 1971 cursurile de actorie ale Universităţii Manchester din Marea Britanie şi a obţinut doctoratul în arta teatrului, în 1976, la Universitatea Berkeley din California.
Între 1976 şi 2004 a predat actorie şi regie la Departamentul de Arte Teatrale al Universităţii din Tel Aviv. A regizat peste 70 de spectacole în Israel şi în străinătate.
Din 1980 conduce ateliere de formare pentru actori şi a dezvoltat o abordare unică a antrenamentului actoricesc prin Tehnica Michael Chekhov – Antrenamentul ImageWork. Această metodă este descrisă în cartea sa Body Voice Imagination: A Training for the Actor – ”Corp Voce Imaginaţie: un antrenament pentru actor” (Routledge, New York, 2002). O a doua ediţie, completată cu un capitol, a fost publicată în 2010.
Începând din 2002, David a lucrat frecvent, ca regizor-invitat, în teatrele din România, printre spectacolele sale numărându-se “Flacără albă, flacără neagră (Dybbuk)”, nominalizat la Premiul UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2002, “Bachantele”, “Macbeth”, “Peer Gynt” şi “Şase personaje în căutarea unui autor”, produse la teatrele de limbă maghiară din Cluj, Sfântu Gheorghe sau Târgu-Mureş.

22 octombrie 2011,  Comunicat de Presă

Festivalul Naţional de Teatru descoperă anul acesta noi spaţii pentru circuitul festivalier. Şi nu numai. Unul dintre acestea, Sala Epika din Grand Cinema & More – Băneasa Shopping City va găzdui, în premieră, recitalul excepţional al actorului Ion Caramitru. „Vorbe, v