class="">Pescăruşul

Pescăruşul

UNATC

Vorbitori:
Yun-Cheol Kim
Manabu Noda
Monica Săvulescu-Voudouris

Moderator: Octavian Saiu

Yun-Cheol Kim este decan al Facultăţii de Teatru a Universităţii Naţionale de Arte din Seul, Coreea de Sud şi preşedinte al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru – IATC/AICT (din 2008). A obţinut doctoratul la Brigham Youth University (SUA) în 1986. A colaborat, ca eseist şi critic de teatru, la cele mai importante cotidiane, săptămânale şi reviste teatrale. În prezent este redactor şef al revistei on line a AICT, Critical Stages. A primit titlul de “Criticul anului” în Coreea în 1994 şi 2005. În 2008, guvernul coreean i-a acordat Medalia pentru Cultură pentru contribuţia sa la dezvoltarea teatrului şi a criticii de teatru din Coreea.

Spre deosebire de Europa, Coreea nu a acceptat niciodată pe deplin teatrul absurdului. Spre deosebire de al doilea Război Mondial, războiul din Coreea, de la începutul anilor 1950, nu a condus poporul acestei ţări spre o filozofie a absurdului: indiferenţa lui Dumnezeu faţă de omenire şi debilitarea limbajului. Coreea era, poate, prea tânără de la cucerirea, în 1954, a independenţei sale faţă de Japonia, a cărei colonie fusese. După război avea foarte mult de construit şi prea puţin de deconstruit. Au existat, totuşi, unele evoluţii în această direcţie, pe urmele absurdului european. Yun-Cheol Kim
___

Manabu Noda este profesor la Facultatea de Arte şi Litere a Universităţii Meiji din Tokyo, Japonia. Ca cercetător şi critic de teatru a publicat numeroase volume dedicate istoriei teatrului, dar şi spectacolului britanic şi japonez. În prezent, face parte din colegiul de redacţie al revistei “Theatre Arts” (publicaţie a Secţiei japoneze a AICT) şi al revistei on line “Critical Stages”.

În referatul meu voi vorbi despre un precursoral teatrului absurdului, Kunio Kishida (1890-1954), dramaturgul japonez care a fost un factor important în modernizarea teatrului nipon. Pornind de la Kishida, referatul meu va revela, sper, implicaţiile şi influenţele pieselor sale asupra presiunii occidentalizante din Japonia şi din mediul său politic postbelic, luând mai insistent în discuţie dramaturgi ai absurdului precum Betsuyaku şi Iwamatsu.Manabu Noda
___

Monica Săvulescu Voudouri s-a născut în România, în 1942. Din 1985 trăieşte în Olanda şi Grecia. Este absolventă a Facultăţii de Filozofie a Universităţii din Bucureşti, unde a susţinut şi doctoratul în filozofie, în 1974. În ultimii 20 de ani a lucrat ca sociolog în centre europene de cercetare specializate în socio-psihologia imigraţiei. Prozatoare, eseistă, poetă şi traducătoare din literatura olandeză, este membru al Uniunii Scriitorilor din România, Olanda, Belgia şi Preşedinte al Societăţii Culturale Balcania Contemporană (Atena, 2004).

Înainte de plecarea din România, am făcut o teză de doctorat depre lumea lui Cehov, încercând să răspund la o întrebare contradictorie: de ce se autodefinea el drept autor de comedii? Era lumea lui plină de haz? Sau era tristă? Era nostalgică? Era ridicolă? Acum, după mai bine de un sfert de veac, întrebările rămân încă deschise. Cum este Cehov? Cum este lumea? Cum sunt cei care vor să îl înţeleagă?Monica Săvulescu Voudouri

22 octombrie 2011,  Comunicat de Presă

În stagiunea 2013-2014, Marius Manole a jucat în peste 500 de reprezentații, dar acum spune că scopul principal este să se bucure de spectacole și de timpul liber