class="">Revista Scena.ro nr. 7

Revista Scena.ro nr. 7

Scena.ro nr7 In Scena.ro nr. 7: Regizorii cer altfel de critici! Revista de artele spectacolului Scena.ro începe anul cu o dezbatere esenţială ”[b]Despre etica actului critic[/b]”, dezbatere la care participă regizorii Mihai Măniuţiu, Theodor – Cristian Popescu, Vlad Massaci, Alexandra Badea, ş.a. „[i]Când aşa zisul critic e numai un spectator umoral, cu reflexe tribale, de gang, fluturând un steag sub care nu se află decât el singur şi, desigur, vântul care-i agită steagul – vântul neantului cultural -, cum ar mai putea fi vorba de dialog?[/i]”, lansează o întrebare publică Mihai Măniuţiu, într-una dintre intervenţiile incluse în grupajul alcătuit pentru Scena.ro de Theodor -Cristian Popescu. [b]George Banu[/b] revine în paginile Scena.ro cu două eseuri – ”Fotografia regăsită”, dedicat regizorului Otomar Krejca, plecat dintre noi la finele anului trecut, şi ”Noapte şi teatru”, o selecţie din notaţiile care au stat la baza serialului realizat împreună cu regizorul Dominic Dembinski pentru Televiziunea publică din România. [b]Eseul Mirunei Runcan [/b]din seria ”Teatrul românesc după 20 de ani” încearcă să răspundă la o altă întrebare formulată casual, dar care stă la baza funcţionării mecanismelor teatrale – ”Al cui e teatrul?” [b]Radu Alexandru Nica[/b] încearcă să rezume în interviul realizat de Ciprian Marinescu urmările ”aventurii” de a monta teatru după scenarii de film – cel mai recent spectacol al său fiind acela după ”Breaking the Waves” al lui Lars von Trier, la Teatrul Naţional ”Radu Stanca” din Sibiu. Scena.ro nr. 7 mai conţine intervenţii ale lui [b]Cristian Tudor Popescu[/b] – [b]”Curva şi porumbelul”[/b], o cronică a filmelor ce reprezintă România la Berlinala 2010 – [b]Iulia Popovici[/b] – ”[b]Cine-a furat Ardealul?[/b]”, cronica unui spectacol semnat de Gianina Cărbunariu bazat pe o controversă româno-maghiară, [b]Iulia David – ”Noul teatru politic”[/b], un articol despre spectacolul ce reconstituie procesul cuplului Ceaușescu, [b]Mirella Nedelcu-Patureau[/b] despre Patrice Chereau etc. Pe coperta acestui număr iubitorii de film şi teatru îl vor regăsi pe [b]Willem Dafoe[/b] într-un spectacol de succes semnat de [b]Richard Foreman[/b] la Public Theater din New York – ”Savantul Idiot”. Willem Dafoe, fondator al Wooster Group, se întoarce pe scenă după mai mulţi ani în care şi-a dedicat energiile filmului, într-un moment în care teatrul şi filmul fac frecvent schimb de roluri. Pret: 18 ron [inclusiv 50% cheltuieli de expeditie]

» Comanda revista Scena.ro

18 februarie 2010,  Comunicat de Presă

Timp de zece zile, În perioada 21 / 30 octombrie, Bucureştiul devine o capitală europeană a teatrului. 

Festivalul Naţional de Teatru aduce aici nu numai cele mai semnificative spectacole din ţară, nu numai cei mai importanţi creatori români, dar şi vedete ale teatrului şi dansului european. Legende vii, creatori de elită, simboluri ale creaţiei teatrale şi coregrafice europene din ultimele decenii vor veni, unii pentru prima dată, În România. Iar spectacolele lor, care au cucerit marile capitale, pot fi urmărite În această ediţie a Festivalului. 

Pentru ei, creatorii, pentru publicul care este invitat să se simtă altfel În această perioadă, pentru noi toţi, care ieşim dintr-un timp al normalităţii cotidiene, FNT vine şi cu una dintre cele mai frumoase, cunoscute şi apreciate maşini din lume. 

Mercedes-Benz este maşina oficială a Festivalului Naţional de Teatru

Cu o puternică tradiţie marcată de rigoarea germană, dar şi cu o istorie Încărcată de vise, de creaţie, de impulsionări pentru o tehnologie din ce În ce mai avansată, Mercedes-Benz scrie pagini din istoria automobilului sub frontispiciul stelei sale călăuzitoare. 

Simbol al eleganţei şi calităţii şi unul dintre cele mai puternice branduri de maşini din Întreaga lume, Mercedes-Benz continuă să inoveze, sub semnul pasiunii şi perfecţiunii. „În căutarea firească a excelenţei” reprezintă şi un ghid, dar şi un drum al asocierii Mercedes-Benz cu evenimente notabile din România, Festivalul Naţional de Teatru fiind Înscris În acest portofoliu În ultimii trei ani. 

În următoarele zile pot fi Întâlnite prin oraş maşinile Mercedes-Benz inscripţionate cu semnul FNT, purtând invitaţii şi artiştii la repetiţii, la spectacole, la interviuri. Ca Într-o adevărată capitală europeană a teatrului!

Foto: Andrei GÎndac 

Relaţii presă FNT

14 octombrie 2016