class="">Tocilescu, Dabija, Massaci în cea de-a opta zi a FNT

Tocilescu, Dabija, Massaci în cea de-a opta zi a FNT

Lista regizorilor prezenţi în Modulul Spectacole se completează cu trei nume: [b]Alexandru Tocilescu, Alexandru Dabija [/b]şi [b]Vlad Massaci[/b]. Sâmbătă, 11 noiembrie, Festivalul Naţional de Teatru va aduce pe scenă cel mai recent spectacol al lui Alexandru Tocilescu: [b]Elizaveta Bam [/b]de Daniil Harms. Creat în cadrul unui program special al Teatrului Bulandra, Bulandra per musica, Elizaveta Bam este o propunere inedită. Nonconformismul deja cunoscut al regizorului, capacitatea lui Irinel Anghel de a explica prin muzică un text încuiat în absurd, imaginaţia debordantă a scenografului Dragoş Buhagiar s-au unit într-un spectacol care, îmbinând opera, dansul, gestica, muzica, imaginea, experimentează o formă complexă de exprimare scenică. În acest caz, importantă este munca în echipă şi puterea regizorului Alexandru Tocilescu de a unifica toate aceste elemente. Alexandru Dabija revine în programul festivalului. După spectacolul pentru copii şi adulţi, Aventurile lui Habarnam, şi drama realistă, [b]Molly Sweeney[/b], sâmbătă seară, FNT găzduieşte premiera [b]Telefonu’, omleta şi televizoru’[/b], după basme populare româneşti şi o istorie poloneză, de la Teatrul „Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea. Aceste ultime spectacolele semnate de Dabija punctează interesul regizorului pentru poveste, în orice formă ar fi aceasta scrisă, ca reflex al preocupării sale pentru comunicarea interumană. Vlad Massaci oferă, alături de trupa Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, o altă versiune a piesei [b]Plastilina [/b]de Vasili Sigarev, total diferită de cea deja prezentată de Radu Afrim. Regizor care îşi găseşte cu uşurinţă subiectele în dramaturgia contemporană sau adaptează, aducînd la zi, texte clasice, Vlad Massaci realizează acum un spectacol în care pune accentul pe efectele nepieritoare ale epocii comuniste.

12 iulie 2007,  Comunicat de Presă

Regizorul Peter Kerek lansează o invitație de nerefuzat la spectacolul său „Micul prinț”, care va putea fi văzut În această toamnă În Festivalul Național de Teatru.

Micul prinț e de neratat, pentru că spectacolul nu este aproape deloc Înțelept. (…) Este mai mult o vrajă. Vă invit să veniți să vă lăsați vrăjiți”, spune regizorul.

„Dacă aș fi spectator și o să fiu, sper, Îmi propun să văd toate spectacolele, pentru că eu cred că ăsta e farmecul unui festival, să vezi cât mai multe, dacă se poate toate spectacolele”, adaugă Peter Kerek.

INFO

Micul Prinț

de Antoine de Saint-Exupéry

Dramaturgia: Patricia Pandek

Distribuția:

Micul prinț: Richard Hladik

Pilotul: Rareş Hontzu

Soția pilotului / Șarpele: Olga Török

Trandafirul: Silvia Török

Avionul / Trandafirii: Enikő Blénessy

Avionul / Trandafirii / Vulpea: Ioana Iacob

Avionul / Trandafirii: Oana Vidoni

Avionul / Trandafirii / Soția omului de afaceri: Anne-Marie Waldeck

Felinariștii: Isa Berger, Boris Gaza, Daniela Török

Oamenii / Regina regelui: Isolde Cobeţ

Oamenii: Tatiana Sessler-Toami

Oamenii / Închipuita: Dana Borteanu

Oamenii: Radu Brănici

Oamenii / Bețivul: Aljoscha Cobeţ

Oamenii / Omul de afaceri: Konstantin Keidel

Oamenii / Soțul Închipuitei: Radu Vulpe

Oamenii: Horia Săvescu, Harald Weisz

Regele / Vânătorul: Franz Kattesch

Copilul: Vladimir Socolovici

Regia: Peter Kerek

Decor şi costume: Iuliana VÎlsan

Muzica: Vivi Stoleriu

Multimeda: KOTKI visuals

Durata: 1h 30 min (fără pauză)

Teatrul German de Stat, Timişoara

Micul prinț este binecunoscuta poveste pentru copii mai mici și mai mari deopotrivă, despre prințul care, venind de pe o planetă Îndepărtată, le pune oamenilor Întrebări aparent simple. Dar sunt Întrebări care ne privesc pe toți și care ne conduc spre revelația unui adevăr unic: ne amintesc să privim totul cu inima, să căutăm esenţa lucrurilor ascunse În viață, să ne punem sub semnul Întrebării tabieturile și să ne asumăm răspunderea pentru ceea ce iubim. Regizorul Peter Kerek dă viață acestei povești Într-o montare plină de fantezie și imagini emoţionante, aproape fără cuvinte, acest lucru nealterând deloc caracterul profund poetic al Întâmplărilor evocate. Un spectacol pentru copii și totodată pentru oamenii mari care nu au uitat ce Înseamnă să fii copil.