class="">Ana Vişan: „Cred că sunt mai aproape de lebăda albă”

Ana Vişan: „Cred că sunt mai aproape de lebăda albă”

Ana Vişan este o tânără balerină de 20 de ani pe care o veţi vedea în spectacolul lui Gigi Căciuleanu, „Un minut de dans sau UF!!!“, selecţionat în cadrul Festivalului Naţional de Teatru ediţia 2016. A urmat Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”, iar în prezent este studentă la UNATC. Spune că atunci când dansează se simte fericită. Fericiţi cei ce dansează, căci a lor este împărăţia scenei!

29 septembrie 2016,  Articole

Ana Vişan este o tânără balerină de 20 de ani pe care o veţi vedea În spectacolul lui Gigi Căciuleanu, „Un minut de dans sau UF!!!“, selecţionat În cadrul Festivalului Naţional de Teatru ediţia 2016. A urmat Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”, iar În prezent este studentă la UNATC. Spune că atunci când dansează se simte fericită. Fericiţi cei ce dansează, căci a lor este Împărăţia scenei!

Florina Tecuceanu: Ai 20 de ani şi deja spectacole foarte importante În CV. Cum a fost drumul tău de până acum?

Ana Vişan: Primele spectacole În care am jucat au fost la Opera Română din Bucureşti: „Corsarul”, „Albă-ca-Zăpada”,„La piaţă”, „Harap-Alb”, la Teatrul Masca: „Oglinda”, la Teatrul Evreiesc de Stat: „Exil În pământul uitării”, spectacolul unde l-am cunoscut pe Gigi Căciuleanu, „fabriKa”, „ Folia, Shakespeare & Co”, „D'ale Noastre”, am dansat Într-un film american: „DxM” şi am jucat În serialul „Narcisa Salbatică”.

Sunt născută În Bucureşti. Am absolvit Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”, secţia Contemporan, am practicat În acelasi timp şi dansul clasic, iar În prezent sunt studentă la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti - Facultatea de teatru, secţia Coregrafie, În ultimul an de licenţă. În afară de acest spectacol, mă puteţi vedea În „D'ale Noastre” şi „Folia, Shakespeare & Co”, spectacole semnate tot de Gigi Căciuleanu. 

La fiecare reprezentaţie, pe scenă, trebuie să produci, În prezenţa publicului, complet altceva, timp de un minut. Un minut de dans. Să improvizezi la fiecare reprezentaţie nu Îţi provoacă emoţii prea mari? Dacă nu există sincronizare Între partenerii de scenă? Dacă nu vă „iese”?

Desigur că emoţiile sunt prezente Înainte de spectacol, dar cred că ele sunt constructive şi, În acelaşi timp, frumoase. Există şi momente În care o mişcare nu iese bine sau mă desincronizez cu partenerii de scenă, dar nu vreau să le las să Îmi afecteze starea de bine pe care o am când sunt pe scenă. 

 

De ce dans, de ce coregrafie?

Încă din copilărie, părinţii mei m-au Încurajat să fac Întotdeauna ceea ce Îmi place. De când am intrat prima dată În sala de dans şi am Înţeles cât poate Înţelege un copil, mi-am dat seama că dacă dansez, bine sau mai puţin bine, sunt fericită. Dansul mă face să zâmbesc. 

La ce vârstă ai descoperit dansul?

La vârsta de 9 ani, când, chiar de ziua mea,  am avut primul curs de balet. 

Câte ore petreci zilnic În sala de dans?

Depinde. Am zile În care petrec două-trei ore În sala de dans, iar alte zile În care nu mai ies de acolo. Am avut zile În care am stat şi 12 ore. 

Ai avut parte de accidentări din acelea care să Îţi dea angoase? Ceva care să te facă să spui: “După asta s-a terminat cu dansul!”…? 

Din păcate, da. Eram clasa a XII-a, mă pregăteam să particip la Olimpiada Naţională de Balet. Din auza oboselii şi a stresului, un muşchi de la picior mi s-a blocat şi am căzut dintr-o săritură pe partea exterioară a gleznei. Au fost doctori care mi-au spus că nu voi mai putea dansa, Însă am avut parte de noroc şi am Întâlnit pe cine a trebuit. 

Profesia ta te expune la riscuri…

Da, mă gândesc destul de des la acest lucru. În prezent predau balet şi dans contemporan la şcoli de dans. Aceasta este una dintre variante În cariera mea, dar o să mă axez şi pe partea de coregrafie, adică o să-mi doresc să creez spectacole. 

Când a trebuit să exersezi cel mai mult şi de ce? Ce nu Îţi ieşea la repetiţii?

Au fost multe mişcări care nu mi-au ieşit de prima dată şi nici ceva timp după, atât din zona clasică, cât şi din zona contemporană. Dar, cu siguranţă, mişcările din zona clasică mi-au dat mai multe bătăi de cap. 

Cum a fost copilăria ta? Cine te-a influenţat cel mai mult? 

În copilărie am avut parte de nişte experienţe minunate. Cred că familia m-a influenţat cel mai mult, alături de câţiva profesori de dans.

Lebăda albă sau lebăda neagră? Care ţi se potriveşte? Pe scenă, dar şi În viaţa de zi cu zi?

Atât pe scenă, cât şi În viaţa de zi cu zi, cred că sunt mai aproape de lebăda albă.

ufff

INFO

Un minut de dans sau UF!!!

un spectacol de Gigi Căciuleanu

Distribuția:

Gigi Căciuleanu

Paul Ilea

Ana Visan

Răzvan Stoian

Coregrafia, regia și scenografia: Gigi Căciuleanu

Muzica originală: Paul Ilea

Light Design: Cristian Petru Simon

Durata: 1h 05 min (fără pauză) 

Gigi Caciuleanu Romania Dance Company

Producători spectacole Companie: 
Fundația Art Production & Asociația Global Art

În parteneriat cu Teatrul Mic, Bucureşti

Montarea piesei coregrafice este aproape terminată. Nu lipseşte decât un minut de dans, Înainte de partea finală.

Acest minut de dans, coregraful Îl va re-inventa, la fiecare spectacol, În prezenţa publicului. Iar protagoniştii, compozitorul muzicii şi cuplul de dansatori vor trebui să „facă faţă”, să se adapteze În „stare de urgenţă”, fanteziei sale de moment, trebuind să memorizeze partitura coregrafică şi bineÎnţeles pe cea muzicală, inventate ambele În ultima clipă, s-o integreze şi s-o interpreteze cât se poate de bine, pentru a putea prezenta imediat publicului piesa În forma sa finală.

La fiecare reprezentaţie, coregraful şi compozitorul vor fi nevoiţi să-şi pună picioarele În apă rece pentru a produce de fiecare dată, În prezenţa publicului, complet altceva.

Muzica Îi apartine „omului orchestră” Paul Ilea (SENSOR / KULT STUDIO), căruia coregraful i-a cerut să plece de la temele cele mai cunoscute şi populare ale colegului său Întru muzică şi „trăsnăi”, Wolfgang Amadeus Mozart. Dar să le dezvolte apoi În felul său cu cât maimultă „drăgăstoasă ireverenţă”.

Întreg spectacolul este conceput de fapt În jurul complicatului şi deseori „nebunului” proces creator necesar pentru a obţine chiar şi un singur minut de dans.

Datorită acestei improvizaţii de fiecare seară pentru a crea un minut de dans, spectacolele vor deveni cât se poate de diferite unul de celălalt…

ȘI, PRIN URMARE, FIECARE SPECTACOL VA FI UNIC.

O re-creaţie de fiecare seară, pentru spectator... Chinurile creaţiei pentru artişti! Uf!!!”

(Gigi Căciuleanu)