Știri
Program 22 noiembrie, ziua 1 – FNT 30 / FNT ALTFEL – Sus cortina!
Ultimele detalii sunt puse la punct. Toate retuşurile au fost făcute. Emoţiile plutesc în aer. Asemeni unei premiere îndelung aşteptate, cea de-a 30-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru debutează cu un întreg evantai de sentimente şi entuziasm. Duminică, 22 noiembrie, evenimentele primei zile de sărbătoare a teatrului românesc vor intra în scenă pe cele trei platforme multimedia.
Selecția ca o competiție
Festivalul Național de Teatru, ediția a VIII-a din 1998, a fost organizat de Ministerul Culturii, Primăria Municipiului București și UNITER. Selecția a făcut-o criticul Cristina Dumitrescu – director artistic al Festivalului –, care a ales zece spectacole din țară și unul din străinătate. Această ediție nu a fost competitivă.
Refaceri, prefaceri și (re)structurări
Anul 1997 marchează, în istoria Festivalului Național de Teatru (văzut drept „cea mai importantă reuniune teatrală autohtonă”), câteva schimbări importante care au contribuit major la definirea structurii sale, așa cum avea să evolueze acest fenomen cultural în următoarele două decenii.
Itinerarea Festivalului… „neinspirată”
Festivalul Național de Teatru „I.L. Caragiale” nu a mai avut loc în 1995, iar în anul următor, 1996, evenimentul s-a desfășurat la Iași. Nu s-a mai ținut nici toamna, ca celelalte ediții, ci primăvara; așa că ediția a VI-a a Festivalului, organizat de Ministerul Culturii, împreună cu Teatrul Național Iași și Teatrul Luceafărul din același oraș, a avut loc în perioada 9-18 mai 1996.
Televiziunea Română – coproducător al Festivalului Naţional de Teatru, alături de UNITER
Partener de tradiţie de-a lungul a 30 de ani, Televiziunea Română a devenit coproducător al FNT 30 / FNT ALTFEL alături de UNITER. În forma sa digitală, festivalul a trebuit să se adapteze la o nouă modalitate de întâlnire cu publicul spectator. De pe scenă direct pe ecran!
Secțiunea „Spectacole invitate” – Invitaţi dintr-o istorie recuperată
Ediţia aniversară din acest an a Festivalului Naţional de Teatru transformă constrângerile unui prezent sever în oportunitatea de întâlnire cu un trecut de care ne este dor. Datorită formatului online avem prilejul de a fi spectatorii unor spectacole-patrimoniu.