Știri

Ion Bogdan Lefter, scriitor și analist cultural: BILANȚUL BILANȚURILOR FNT -„refugiul” în Internet ca „expandare”-

Stiri|

În formula sa de bilanț anual, „antologie” a celor mai bune spectacole montate în România într-o stagiune, Festivalul Național de Teatru s-a văzut în toamna lui 2020 în fața a două mari probleme legate de materia de selecție și de condițiile concrete de desfășurare. Prima dificultate – surmontabilă pînă la urmă. Celelalte – practic prohibitive.

Coregraful Gigi Căciuleanu: „Un festival sub semnul SPERANȚEI”

Stiri|

30 de ani - o vârstă de superbă tinerețe pentru Om și o minunată dovadă de longevitate pentru un Festival. Acest Festival Național de Teatru s-a născut la răscruce de istorii, într-un moment de renaștere a Țării. Un Festival aflat deci sub semnul tinereții (procesul creator nu îmbătrânește niciodată!) si al longevității (omul cât va trăi va continua să creeze; și să spere). Creație = Speranță. Ecuația oricărui artist.

Regizorul Bobi Pricop: „Bucuria unei experiențe într-un mediu nou”

Stiri|

M-a bucurat că în cadrul FNT 30/FNT Altfel au fost prezentate, ca un fel de coperți, două dintre spectacolele mele, Profu′ de religie – prima montare a mea la Teatrul Național din Craiova invitată în FNT, în 2014, și Live (Teatrul „Radu Stanca”, Sibiu)  – proiect hibrid, la granița dintre teatru și cinematografie, repetat, creat și transmis în plin context pandemic, în acest an. Ambele producții sunt reacții artistice la realitățile sociale, propun teme care continuă să aibă sens și moduri în care cred că este esențial să ne implicăm.

Teatrologul Anca Măniuțiu: „O premieră absolută”

Stiri|

Chiar dacă au stat sub semnul angoasei și al izolării, lunile din urmă ne-au confruntat, totuși, cu o experiență revelatoare, inedită, neașteptată, poate uneori contrariantă, a teatrului. A unui teatru care nu mai stătea sub semnul lui aici și acum, al întîlnirii de facto, al prezenței iradiante a actorilor în fața unor spectatori gata să trăiască efervescența unui moment unic. Un teatru care a găsit noi strategii de supraviețuire, noi căi de a ajunge la un public adesea mai numeros decît cel care ar fi încăput într-o sală.

Emil Boroghină, director fondator al Festivalului Internațional Shakespeare: ”Am trăit o puternică emoție”

Stiri|

Ideea ca, în condițiile impuse de flagelul care a cuprins întreaga planetă, să organizezi ediția ”FNT 30 - FNT ALTFEL” ca o retrospectivă a ultimilor 30 de ani, punând în dialog ”trecutul și esteticele creatorilor de ieri cu prezentul și formele noi de azi ale creatorilor în căutarea identității” mi s-a părut una programatică, de o excepțională importanță.

O oglindă „complexă” a vieții noastre

Repere, Stiri|

Oferta Festivalului Național de Teatru s-a extins și la cea de XVIII-a ediție, în 2008, desfășurată între 1 și 10 noiembrie. Au fost selecționate aproape 50 de producții teatrale din țară și străinătate, foarte multe dintre acestea fiind programate de două ori. FNT 2008 a fost un eveniment produs de UNITER și finanțat de Ministerul Culturii și Cultelor și Primăria Capitalei.