class="">SCENA9/ FNT la final: Un oraş, o trupă, o actriţă şi o selecţie străină care a rupt

[lxa_breadcrumbs]

SCENA9/ FNT la final: Un oraş, o trupă, o actriţă şi o selecţie străină care a rupt

[post_author]

[featured_img]

[gallery_stuff]

Să recunoaştem: FNT 2018 a fost un festival de nivel european, consistent şi reprezentativ pentru actualitatea teatrală. Ediţia din acest an a fost dedicată regizoarei Cătălina Buzoianu, punct de reper în regia românească, nu doar prin (aproape) singularitatea ei, ca femeie într-o profesie covârşitor masculină (la noi), ci şi prin limbajul performativ pe care l-a impus, o intersecţie între forţa metaforei şi acurateţea conceptelor teatrale.

[post_published],  [post_category]

A fost omagiat unul dintre regizorii care au marcat deopotrivă teatrul şi filmul românesc, Lucian Pintilie (eveniment sincron cu Les Films de Cannes à Bucarest), într-un eveniment la care a participat fiica lui Eugène Ionesco, Marie-France Ionesco. A existat un masterclass Gabriela Carrizo (Peeping Tom), un atelier de dans contemporan cu Ana Maria Lucaciu şi unul de teatru cu Silviu Purcărete (contează mult pentru performerii români lucrul direct, fie şi numai câteva ore sau câteva zile, cu artişti de prim rang ai scenei europene, ca să dea jos manierismele, atât în gândire, cât şi în tehnica teatrală sau coregrafică). Au fost conferinţe, lansări de carte şi marcarea centenarului prin expunerea coroanei regale de oţel, realizată dintr-un tun însângerat din Războiul de Independenţă de la 1877.

Citiți articolul integral pe SCENA 9