class="">Antonin Artaud. Familia Cenci

Antonin Artaud. Familia Cenci

13 noiembrie | 21:00 – Teatrul Național București, Sala „Ion Caramitru” (Sala Mare)

Așa cum mărturisește Artaud, Familia Cenci este un „subiect barbar, în afara timpului, a cărui realizare trebuie să-i lase pe actori și pe public epuizați.”

CUMPĂRĂ BILETE

[same_day_events_link]

După: P.B. Shelley și Stendhal

Traducerea: George Banu

Distribuția:

Cenci: Călin Chirilă

Camillo: Doru Aftanasiu

Andréa: Ionuț Cornilă

Camerista: Haruna Condurache

Bufonul: Mălina Lazăr

Béatrice: Ada Lupu

Orsino: Horia Veriveș

Lucreția: Petronela Grigorescu

Giacomo: Pușa Darie

Bernardo: Diana Roman

Principele Colonna, Asasin: Radu Ghilaș

Ofițerul: Andrei Sava

Papa: Diana Chirilă

Călău, Asasin: Dumitru Năstrușnicu

Curteni: Valentin Mocanu, Constantin Grigorescu, Fabian Toderică, George Gușuleac, Flavius Grușcă, Marian Stavarachi, Ionuț Cozma, Cosmin Puțanu, Robert Agape, Marian Chiculiță

Regia: Silviu Purcărete

Scenografia: Dragoș Buhagiar

Muzica originală: Vasile Șirli

Asistent regie: Radu Ghilaș

Asistent scenografie: Anda Pop

Producător: Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași

Durata: 2h 10min (fără pauză)

Vârsta recomandată: audiență generală

Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză

https://www.teatrulnationaliasi.ro/stagiunea/-Antonin-Artaud.-Familia-Cenci–276.html

Cenci și timpul regăsit

Artaud e un autor pentru tineri. Un romantic al renașterii, un incendiar în așteptare de miracol, asemeni marilor nemulțumiți ca Byron sau Büchner la început de viață. (…)

Cenci e piesa unui sfâșiat. E eșecul unui Icar…și mare satisfacție îmi produce apariția ei neașteptată pe scena ieșeană. Uitată altundeva, aici ea reînvie. Gest reparator unic. Titlul cărții lui Artaud, Le théâtre et son double, teatrul și dublul său a rămas îndelung enigmatic. Acum am înțeles că, el, marele inchizitor a fost totodată și marele amant al scenei. Inversînd convingerea generală, Artaud a făcut din «viață» dublul teatrului, centru vulcanic a cărui energie invită să ne irige viața. Din «iubire și neiubire de teatru» asociate i-a provenit credința nemăsurată în regenerarea lui. Și de aceea tinerilor, mai mult ca oricui, le e necesar. Cum mi-a fost și mie odată. Revolta e o mărturie a începutului…un optimism. Și amintirea ei, o consolare actuală. (George Banu)

Foto: Albert Dobrin