class="">Curtea miracolelor. Teatru

Curtea miracolelor. Teatru

de Iakovos Kambanellis
Editura Omonia & Fundația Culturală Greacă, 2022

Data lansării: sâmbătă 12 noiembrie, ora: 12.30
Prezintă: Elena Lazăr, traducător și directorul Editurii Omonia, Claudiu Sfirschi-Lăudat, directorul Fundației Culturale Grecești, și traducătoarele volumului, Andreea Anghel, Simona Teodoroiu și Liana Voinescu

Unde poate fi achiziționată: prin e-mail direct la Editura OMONIA [email protected]

Preț: 26,25 ron

Apasă aici pentru a comanda cartea

[same_day_events_link]

Volumul cuprinde trei piese de I. Kambanellis: Curtea miracolelor, A șaptea zi a creației și Cele patru picioare ale mesei traduse de Andreea Anghel, Simona Teodoroiu și Liana Voinescu

Originar din insula Naxos, în Ciclade, Iakovos Kambanellis (1922-2011) s-a afirmat ca dramaturg prin excelență, cultivând însă cu succes și alte genuri. Din vara anului 1943 până în 1945 a fost închis în lagărul de la Mauthausen, în Austria, experiență dramatică imortalizată în cronica omonimă publicată în 1961. Membru al Academiei din Atena (1999). Cele peste șase decenii de carieră teatrală (piesa de debut a fost scrisă în 1950) au pecetluit evoluția teatrului neoelen a ultimei jumătăți de veac. Succesul adus de Curtea miracolelor (1957) a fost consolidat cu piese mai ample sau într-un act în care a lărgit necontenit sfera tematică și a înnoit mijloacele de expresie. Piesele sale, comedii care ating adesea coarda dramaticului și tragicului, fac parte din repertoriul „clasic” al teatrelor grecești, fiind prezente și pe numeroase scene din alte țări. Personalitate complexă, s-a afirmat în paralel ca prozator, eseist și publicist. Notabilă rămâne și contribuția sa în cinematografie, atât ca scenarist, cât și ca regizor. Kambanellis este primul care „a reușit să localizeze tipul grecului reprezentativ pentru perioada postbelică, creionând cu eficiență dramatică un om visător și mic escroc, ins iubăreț și trădat, prins în capcană și generos totodată, împărțit între rațiune și sentiment, între iubire și ban, între adevăr și amăgire” (Kostas Gheorgousopoulos).