class="">Obiectiv/subiectiv despre un FNT post-pandemie (Adriana Moca, Revista Cultura)

Obiectiv/subiectiv despre un FNT post-pandemie (Adriana Moca, Revista Cultura)

Anul acesta, Festivalul Național de Teatru a configurat o alegere repertorială incluzivă, datorată echipei de curatori Mihaela Michailov, Oana Cristea Grigorescu și Călin Ciobotari. Similară cu a tuturor marilor festivaluri de teatru din lume, care prezintă publicului toate formele de reprezentare artistică, toate genurile scenice și viziunile regizorale, pentru toate gusturile și posibilitățile de receptare.

24 noiembrie 2022  FNT în presă

După doi ani de pandemie, și teatrul și lumea s-au schimbat. Ni s-au modificat atitudinile sociale în urma perioadei de recluziune, precum și percepțiile cu privire la actul artistic. În plus, istoria la care asistăm, uneori neputincioși, ne-a cam luat prin surprindere. Cine se mai aștepta la un război așa de crud, la granițele Europei? Dar și fără acest accident istoric, lumea s-a modificat într-un ritm amețitor, chiar și pentru cei mai tineri, care se presupune că țin pasul cu toate aplicațiile, instastory-urile, tiktok-urile și alte forme de relaționare virtuală. Teatrul e oglinda vremurilor. Shakespeare nu s-a înșelat, astfel că și acest festival a reflectat starea teatrului românesc și a încercat să prezinte spectacole/performance-uri internaționale interesate de sensul confuz în care se îndreaptă societatea modernă.

Citiți integral în Revista Cultura