21 octombrie | 21:00 – Teatrul Evreiesc de Stat București

1945. Teatrul Barașeum. Un ansamblu de teatru idiș condus de actorul, regizorul și directorul Iacob Mansdorf se reunește pentru a descoperi spectacolul de refacere, resuscitând astfel, prin filtrul iubirii de teatru, o perioadă nevralgică, ce va să devină curând istorie. O doamnă misterioasă își face apariția și propune o piesă scrisă chiar de ea. Spectacolul se bazează pe fapte și personaje reale.
[same_day_events_link]
De: Mihai Lukács
Cu texte de: Aurel Baranga, Iosif Bercovici, Maria Davidescu, Zalman D. Dessmond, M.Lax, B.Lebli, I.Leiwandman, Iacob Mansdorf, Isaiia Răcăciuni, Lică Grunberg, I.Herzig, Hanna Kawa, Ion Nicola, Ițhoc Schapira, N.Stroe, Emil Suter, A.L. Zissu.
Distribuția:
Performer 1: Marius Călugărița
Performer 2: Darius Daradici
Performer 3: Natalie Ester
Performer 4: Lorena Luchian
Performer 5: Andrei Miercure
Performer 6: Katia Pascariu
Cu participarea TES ORCHESTRA:
Acordeon: Bogdan Lifșin
Vioară: Rodica Gancea, Feras Sarmini
Pian: Mihai Murariu
Violoncel: Sergiu Marin
Clarinet: Mihai Pintenaru
Regia: Mihai Lukács
Scenografia: Oana Micu
Coregrafia: Michaela Zibileanu
Mișcare scenică: Cabiria Morgenstern
Muzica originală și sound design: Andrei Dinescu
Conducere muzicală și orchestrația: Bogdan Lifșin (TES Orchestra)
Light design: Radu Spiridon
Producător: Centrul Dialectic, în parteneriat cu Teatrul Evreiesc de Stat București
Co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Durata: 1h 30min (fără pauză)
Vârsta recomandată: 12+
Spectacol în limba română și idiș cu traducere în limba engleză
Mansdorf este un spectacol-cercetare recuperatorie asupra istoriei teatrului evreiesc după un moment cheie – 1945 –, cu accent pe destinul unei trupe care își propunea să producă spectacole în idiș – IKUF. Spectacolul devine un cadru de dezbatere asupra temelor și formelor de expresie abordate în perioada respectivă în teatrul de limbă idiș, în relație directă cu o istorie traumatică, conectând, în același timp, trecutul – discuțiile despre problemele financiare, subiectele expuse în spectacole, raportul cu publicul – la un prezent în care recunoaștem multe urme ale anilor invocați. (argumentul curatorilor FNT)
Foto: Răzvan Leucea