class="">Mansdorf

Mansdorf

21 octombrie | 16:00 – Teatrul Evreiesc de Stat București

1945. Teatrul Barașeum. Un ansamblu de teatru idiș condus de actorul, regizorul și directorul Iacob Mansdorf se reunește pentru a descoperi spectacolul de refacere, resuscitând astfel, prin filtrul iubirii de teatru, o perioadă nevralgică, ce va să devină curând istorie. O doamnă misterioasă își face apariția și propune o piesă scrisă chiar de ea. Spectacolul se bazează pe fapte și personaje reale.

CUMPĂRĂ BILETE

[same_day_events_link]

De: Mihai Lukács

Cu texte de: Aurel Baranga, Iosif Bercovici, Maria Davidescu, Zalman D. Dessmond, M.Lax, B.Lebli, I.Leiwandman, Iacob Mansdorf, Isaiia Răcăciuni, Lică Grunberg, I.Herzig, Hanna Kawa, Ion Nicola, Ițhoc Schapira, N.Stroe, Emil Suter, A.L. Zissu.

 

Distribuția:

Performer 1: Mircea Dragoman

Performer 2: Darius Daradici

Performer 3: Maia Morgenstern 

Performer 4: Lorena Luchian

Performer 5: Andrei Miercure

Performer 6: Anka Levana 

Cu participarea TES ORCHESTRA:

Acordeon: Bogdan Lifșin

Vioară: Rodica Gancea, Feras Sarmini

Pian: Mihai Murariu

Violoncel: Sergiu Marin

Clarinet: Mihai Pintenaru

Regia: Mihai Lukács

Scenografia: Oana Micu

Coregrafia: Michaela Zibileanu

Mișcare scenică: Cabiria Morgenstern

Muzica originală și sound design: Andrei  Dinescu

Conducere muzicală și orchestrația: Bogdan Lifșin (TES Orchestra)

Light design: Radu Spiridon

Producător: Centrul Dialectic, în parteneriat cu Teatrul Evreiesc de Stat București

Co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Durata: 1h 30min (fără pauză)

Vârsta recomandată: 12+  

Spectacol în limba română și idiș cu traducere în limba engleză

Mansdorf este un spectacol-cercetare recuperatorie asupra istoriei teatrului evreiesc după un moment cheie – 1945 –, cu accent pe destinul unei trupe care își propunea să producă spectacole în idiș – IKUF. Spectacolul devine un cadru de dezbatere asupra temelor și formelor de expresie abordate în perioada respectivă în teatrul de limbă idiș, în relație directă cu o istorie traumatică, conectând, în același timp, trecutul – discuțiile despre problemele financiare, subiectele expuse în spectacole, raportul cu publicul – la un prezent în care recunoaștem multe urme ale anilor invocați. (argumentul curatorilor FNT)

Foto: Răzvan Leucea