class="">„Utopii performative” și „Label Curtain”, două cărți în final de festival

„Utopii performative” și „Label Curtain”, două cărți în final de festival

Sâmbătă, 1 noiembrie, a avut loc ultima lansare de carte din cadrul celei de-a 24-a ediții a Festivalului Național de Teatru. La Librăria Humanitas de la Cișmigiu au fost prezentate două cărți: „Utopii performative. Artiști radicali ai scenei americane în secolul 21” de Cristina Modreanu și” Label Curtain. A Private Theater Dictionary” de Gábor Tompa.

1 noiembrie 2014,  Comunicate de Presă

Sâmbătă, 1 noiembrie, a avut loc ultima lansare de carte din cadrul celei de-a 24-a ediții a Festivalului Național de Teatru. La Librăria Humanitas de la Cișmigiu au fost prezentate două cărți: „Utopii performative. Artiști radicali ai scenei americane În secolul 21” de Cristina Modreanu și” Label Curtain. A Private Theater Dictionary” de Gábor Tompa.

un articol de Judy Florescu

La lansarea celor două cărți au luat cuvântul Andras Visky (poet, dramaturg, eseist), Cristina Modreanu (critic de teatru, jurnalist cultural, profesor universitar, inițiator de proiecte culturale) și George Banu (teatrolog, profesor universitar Sorbonne Nouvelle, Paris).

Prima carte lansată a fost “Utopii performative. Artiști radicali ai scenei americane În secolul 21” de Cristina Modreanu, tipărită de Editura Humanitas.

Andras Visky a spus despre cartea semnată de Cristina Modreanu: „Este vorba despre redefinirea identității, o identitate În mișcare tot timpul, cu o nouă tematică, un nou stil de interpretare; este vorba despre reconfigurarea radicală a ideii de actor și de spectator și a relației dintre aceștia.”

„Absența disconfortului nu este un bun semnal pentru calitatea spectacolului, ci dimpotrivă”

Utopii performative, Cristina Modreanu

Andras Visky a interpretat citatul: „Disconfortul devine o parte a receptării spectacolelor contemporane. Acesta Însă presupune redefinirea succesului În teatru. O provocare foarte importantă / ce Înseamnă succesul În teatru din punctul de vedere al acestui schimb performativ? Succesul se asociază mulțimii, dar disconfortul se asociază individualității. Faptul că unii spectactori părăsesc sala de spectacol poate să fie un element de succes. ”

Cristina Modreanu a punctat: „Așa cum fiecare spectator vede un alt spectacol, fiecare cititor vede altceva Într-o carte. Dincolo de subiectul cărții, ceea ce a fost important pentru mine, dar şi o problemă de la bun Început, a fost: cum mai scrii despre un spectacol astăzi, Într-o epocă În care cel puțin teoretic majoritatea spectacolelor pot fi văzute? Ce poți tu să spui nou despre acel spectacol care să intereseze?”

Click pe acest link pentru a vedea o GALERIE FOTO de la eveniment

A doua carte lansată a fost „Label Curtain. A Private Theater Dictionary” scrisă de Gábor Tompa și tipărită de Editura Bookart.

George Banu a spus despre Label curtain. A Private Theater Dictionary că este o carte În stilul lui Borges, „adică e un dicționar fără o ordine obiectivă, fără voință de a transmite un conținut istoric, ci dimpotrivă, e un fel de colecție de subiecte, de teme, care constituie biografia culturală a lui Gábor Tompa. E un fals dicționar asemeni tratatelor de artă fantastică ale lui Borges. Un dicționar nu produce decât informații superficiale pentru oameni ignoranți, În timp ce cartea lui Gábor Tompa nu dă nici o informație, dar În acelați timp invită să descoperim o fotogramă a unui artist care e foarte cultivat. Îi doresc acestei cărți să cunoască sincer o versiune În limba română cât mai rapidă“.

Foto: Florin Biolan