class="">Mihaela Teleoacă: „Artistul vertical e cel care nu face compromisuri”

Mihaela Teleoacă: „Artistul vertical e cel care nu face compromisuri”

Îndrăgita actriță Mihaela Teleoacă, de la Teatrul de Comedie, s-a întrecut din nou pe sine în rolul Debra Watts din spectacolul „Kimberly”, selecționat în Festivalul Național de Teatru.

16 octombrie 2017,  Stiri

articol din campania editorială #teatrulschimbalumea #fnt2017. Urmărește hashtagurile noastre pe contul nostru de Facebook și pe site-ul oficial al Festivalului Național de Teatru, www.fnt.roCitește aici manifestul campaniei!

Mihaela Teleoacă a făcut multe roluri memorabile, dar Debra are un loc aparte în inima sa. Pentru că este un personaj paradoxal, „pe care deși spectatorul îl poate acuza, sfârșește prin a-l iubi”.

Ce este, totuși, atât de special la spectacolul „Kimberly”? Mihaela Teleoacă e de părere că „spectacolul nostru strigă durerea unui copil prins într-un corp de adult care se grăbește spre moarte. Un copil care ne învață pe toți să-l ascultăm și să ne ascultăm mai mult”.

Cât despre rolul social pe care îl are de jucat astăzi teatrul, actrița vede semnele bune: „Nu știu dacă astăzi, mai mult decât ieri, rolul teatrului este mai activ în zona socială, însă eu cu siguranță am prima stagiune cu două spectacole de acest gen, Kimberly și Rovegan, și ăsta chiar e un semn bun. Cred că oamenii au căpătat un soi de simț mai acut al mediului înconjurător, atât cultural, social, cât și politic, iar asta transpare și în adaptările pentru scenă. E o fâșie încă mică de explorare a actului teatral, însă subiectele sunt nenumărate, așa că potențialul este prezent”.

Pe Mihaela Teleoacă o inspiră mulți oameni. Întâi de toate, din filmul românesc. Acesta – mărturisește actrița – are de câțiva ani buni oameni care îi dau putere: Cristi Puiu, Radu Jude, Corneliu Porumboiu. Apoi, desigur, e teatrul: „Oana Pellea cu tot ce simte ea, Catinca Drăgănescu, Gianina Cărbunariu și Lia Bugnar, nucleul de la Replika (Vlad și Mihaela Rădescu, Radu Apostol, Mihaela Mihailov), Alexandru Dabija, Marcel Iureș și teatrul lui, Alex Tocilescu și manifestele lui, și mă opresc, căci nu am să închei niciodată…”.

Festivalul Național de Teatru are, în opinia sa, o aplecare deosebită spre această „chestiune civică și cine se ocupă de ea o face bine. Cred însă că oameni cum sunt cei amintiți ar trebui intervievați; ei sunt bine ancorați și văd departe.”

Mihaela Teleoacă este și un pasionat spectator de teatru. Merge la spectacolele colegilor și încearcă să ia cu sine poveștile lor: „Fără doar și poate ele cad în mine și provoacă adevărate schimbări de flux sanguin. Mor de curiozitate când sunt producții străine și sunt adepta vizionării unui spectacol până la sfârșit, no matter what.”

Deși joacă în spectacole cu reale mize civice, Mihaela Teleoacă nu se bate în piept cu cărămida acestei importanțe. Artist vertical, ați spus? „Artistul vertical cred că e cel care nu face compromisuri, dar cine sunt eu să judec asta? Din cauza asta, habar n-am dacă sunt sau nu sunt un asemenea artist”.

„Cred că oamenii au căpătat un soi de simț mai acut al mediului înconjurător, atât cultural, social, cât și politic, iar asta transpare și în adaptările pentru scenă. E o fâșie încă mică de explorare a actului teatral, însă subiectele sunt nenumărate, așa că potențialul este prezent.”
Mihaela Teleoacă, actriță

Festivalul Național de Teatru, ajuns anul acesta la cea de-a 27-a ediție, are loc în perioada 20-30 octombrie 2017. Producătorii Festivalului Național de Teatru sunt UNITER – Uniunea Teatrală din România și Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București. FNT este un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale, coproducător Primăria Municipiului București prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București. Partener: Institutul Cultural Român. Ediţia de anul acesta îi este dedicată marelui actor Victor Rebengiuc. Bilete la spectacole: www.mystage.ro/fnt

Ediție desfășurată sub Înaltul Patronaj al Președintelui României.

Click pe imagine pentru a vedea mai multe detalii despre spectacolul „Kimberly”