12 noiembrie | 22:00 – www.fnt.ro

VIZIONARE ÎNCHEIATĂ Spectacolul a fost disponibil pentru vizionare de vineri, 12 noiembrie, de la ora 22.00, până duminică, 14 noiembrie, ora 22.00.
„E despre restituirea unei lucrări clasice aproape uitate din literatura română. E despre reconstituirea unei atmosfere familiare și totuși stranii. E despre rescriere (vine în continuarea încercărilor mele cu Inimi cicatrizate după Max Blecher, Năpasta după Caragiale și Pădurea spânzuraților după Liviu Rebreanu). E despre regretul că timpul trece peste atâtea pagini sublime de literatură veche pe care aproape nimeni nu le mai deschide, apoi e despre orașul ăsta cu fete sărace dintr-o țară cu fete sărace plină de poezie tristă, o tristețe fără sfârșit, ca sărăcia însăși.” – Radu Afrim
După nuvele de Radu Tudoran
Distribuția:
Mura: Ada Lupu
Mamocica: Pușa Darie
Marinică: Cosmin Maxim
Străinul: Ionuț Cornilă
Subofițerul: Dumitru Năstrușnicu
Fetele:
Dăruța: Diana Roman
Marusia: Diana Vieru
Aurica: Mălina Lazăr
Olea: Ioana Buta
Zina: Iuliana Budeanu
Veturia: Mara Lucaci
Vica : Diana Amitroaie
Lucica: Ioana Aciobăniței
Băieții: Dumitru Georgescu, Radu Homiceanu
Jandarmii: Florentin Hrițcu, Costică Baciu
Regia, scenariul și universul sonor: Radu Afrim
Scenografia: Cosmin Florea
Aranjamentul vocal, pregătirea muzicală, pian: Diana Roman
Asistent de regie: Alexandra Vieru
Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași
Durata: 2 h 30 min
Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză
„Toate povestirile, inspirate dintr-o lume în care ai zice că nu se întâmplă nimic, ca în târgurile de provincie ale lui Sadoveanu, au subiecte tari, nu lipsite de elemente senzaționale. Este vorba de aceeași atmosferă de pierzanie dintr-un mic oraș de provincie, așezat între stepa nesfârșită și Limanul Nistrului. Identificăm vechea localitate românească Cetatea Albă, disputată de-a lungul istoriei de tătari, moldoveni, turci și ruși. Întreg spațiul basarabean recuperat de la sovietici exercita o adevărată fascinație asupra românilor printr-un mod de viață somnolent și lasciv, rezultat al influenței slave. Indolență sau spirit contemplativ? Sărăcie sau nepăsare față de bunurile lumești? Promiscuitate sau senzualitate liberă? Incapacitate de acțiune sau vocație metafizică? Era greu de dat un răspuns de către un scriitor format într-o Românie occidentalizată. Dar atracția față de un „dincolo” misterios persista. Există multă epică în această carte de debut a unui foarte talentat prozator. Dar există, mai ales, un stil atrăgător, datorită căruia „vezi” tot ceea ce îți povestește autorul.” – Alex. Ștefănescu
„Dimensiunea politică, o preocupare evidentă în ultimele spectacole ale lui Radu Afrim, e subtil difuzată în Orașul cu fete sărace într-o poezie teatrală care cucerește retina, provoacă mintea și topește sufletul spectatorilor. Empatia artistului cu vicisitudinile ce vin din preconcepțiile legate de rostul în lume al „genului slab” e învăluită într-o frumusețe de mare sensibilitate. Creația aceasta e o experiență transformativă pentru toți privitorii.” – Oltița Cîntec, „Orașul cu fete sărace, împliniri și vulnerabilități”, Suplimentul de cultură, nr. 676/ 2020