class="">FESTIVALUL NAȚIONAL DE TEATRU, ediția 31 (6–14 noiembrie 2021)

FESTIVALUL NAȚIONAL DE TEATRU, ediția 31 (6–14 noiembrie 2021)

Cea de-a 31-a ediție a Festivalului Național de Teatru se va desfășura în perioada 06 – 14 noiembrie 2021, în format online, din cauza restricțiilor impuse de pandemie. Criticii Oana Cristea Grigorescu, Cristina Rusiecki și Claudiu Groza, selecționeri și directori artistici ai prezentei ediții, au anunțat lista spectacolelor participante în FNT 2021.

28 septembrie 2021  Stiri

Conceptul din acest an este „Creația. Recreația. Re-creația”, care subsumează și secțiunile FNT.

Celor 38 de spectacole selectate din țară li se vor adăuga instalații performative, instalații vizuale, producții din străinătate, precum și evenimente conexe.

  

Iată câteva din argumentele selecționerilor privind criteriile și alegerile făcute, în conjunctura dată de situația atipică în care s-a desfășurat activitatea teatrală din România în ultimul timp:

  

Oana Cristea Grigorescu:

În urma stagiunii pandemice 2020/21, imprevizibilă și frustrantă pentru artiști și public deopotrivă, am căutat să citim în spectacolele produse în acest răstimp noi moduri de funcționare a teatrului, de reorganizare adaptabilă și suplă a creației, capabilă să reziste restricțiilor impuse de valurile pandemiei. Am visat o ediție FNT față în față, am sperat că libertatea verii va dura dincolo de luna septembrie, dar ne-am supus noilor restricții și am restrâns sărbătoarea FNT online, convinși de importanța existenței și continuității Festivalului. Ne-am forțat imaginația să născocească un alt fel de festival național, delocalizat în țară, în care dimensiunea virtuală se conjugă cu cea geografică, peste tot acolo unde teatrele vor putea juca cu public în perioada 06 – 14 noiembrie. Invităm teatrele selectate în FNT să programeze la sediu spectacolul selectat și să îl joace sub sigla FNT. Formatul online al festivalului va fi, astfel, extins fizic în teatrele din orașele care pot primi spectatori, iar atributul național al FNT va deveni o realitate geografică.

Am selectat conform regulamentului doar spectacole cu premiera în stagiunea 2020 – 2021, neașteptat de productivă (poate și pentru că o parte din premiere au finalizat abia în stagiunea repertoriată spectacolele amânate din perioada martie-iulie 2020). Am evaluat, așadar, nu doar productivitatea, ci și diversitatea stilistică și a soluțiilor scenice interesate de explorarea și integrarea noilor medii, de reformarea conceptelor de spectacol adaptate la context. Dorim ca FNT 2021 să ofere o imagine a soluțiilor creative, să identifice temele dominante ale spectacolelor și cele mai flexibile și imaginative estetici.

Conceptul festivalului – Creația. Recreația. Re-creația – încearcă să surprindă într-o sintagmă răspunsul artiștilor la noile condiții de creație. Interesul pentru zonele de intersecție a artelor au generat două categorii interdisciplinare, Instalații performative și Instalații vizuale ca semn al extinderii experimentului teatral spre granițele celorlalte arte. Nu în ultimul rând, pentru că ne-am despărțit neașteptat de artistul și președintele UNITER Ion Caramitru, FNT îi omagiază memoria cu o secțiune comemorativă. Într-un fel, FNT 2021 încearcă să echilibreze pierderile anului scurs cu energiile vitale ale continuității și regenerării. 

Nu căutați în selecția FNT de anul acesta marile capodopere, ci comunicarea interumană și introspecția. Nu așteptați de la FNT 2021 revelații estetice, altele decât cele ale vitalității și capacității de reconfigurare a teatrului la noile moduri de producție și reprezentare. FNT 2021 se dorește o sărbătoare a regăsirii în preajma scenei, dar și o ediție a vindecării de pierderile suferite în acești ani, cu privirea îndreptată spre viitor.

  

Cristina Rusiecki:

Dacă există o veste bună în pandemie, ea se referă la un climat emergent, care ne îndeamnă să așteptăm alte forme de expresie, mai fluide, mai adecvate noilor condiții în care online-ul pândește la fiecare colț. Cele mai multe dintre spectacolele selectate în această ediție a Festivalului Național de Teatru aparțin creatorilor sub patruzeci de ani. Montările lor abrogă dogmele de până acum, poate pentru a institui altele. Un semn că monștrii sacri lasă teatrul românesc pe mâini bune. Dar și o speranță că există drum liber pentru marile creații viitoare. Deja acestea se prefigurează în unele dintre spectacolele ediției de față. Opțiunea pentru limbaje noi, interdisciplinare, mulate pe noile condiții, dar și pe evoluția mijloacelor din ultimii ani a fost, de altfel, și rațiunea pentru care am propus o nouă secțiune, cea a instalațiilor. Spre surprinderea noastră, o secțiune consistentă o formează cea a textelor clasice reinventate. Nu știu vreo altă ediție care să propună atâtea modalități inedite de lectură a clasicilor. Texte care până acum induceau o anumită cheie de interpretare, fie absurdă, fie sentimentală, fie șarjată, au suscitat o privire proaspătă în stagiunea trecută.

   

Cu toții ne dorim să ne întoarcem la spectacolul live, la schimbul de energie dintre scenă și sală. Sătui de perspectiva din filmare, unde proiecția, uneori, este greu de delimitat de ceea ce se întâmplă fizic pe scenă, ne dorim să ne scufundăm din nou în spațiul tridimensional imaginat de scenografi, poate printre cei mai văduviți creatori, în această perioadă. Tocmai de aceea ediția din 2021 a FNT găzduiește secțiunea Next to Stage, întâlniri ale scenografilor, în care vor discuta ce soluții au fost obligați să găsească în condiții de pandemie. Secțiunea propune un dialog între cei care de abia încep să-și facă mâna și scenografii consacrați, deja repere ale teatrului românesc și străin: Carmencita Brojboiu, Helmut Stürmer, Dragoș Buhagiar.

  

Claudiu Groza:

Am apelat la acest concept-umbrelă – Creația. Recreația. Re-creația – pentru că el reprezintă, credem, cel mai bine situația din acest moment a teatrului românesc. În ciuda obstacolelor din ultimii ani, pandemice, financiare, politice chiar, teatrul autohton cunoaște o efervescență și o diversitate notabile. E-adevărat, e un fel de supraviețuire disperată, adesea, a artiștilor și companiilor teatrale, însă rezultatele sunt de apreciat.

Creația acoperă zona producțiilor originale care duc mai departe diversele formule artistice, estetice și ideologice ale teatrului românesc, cu un accent aparte (o sub-secțiune întreagă) pe creația regizoarelor – un desant artistic fără precedent în istoria scenei autohtone.

Recreația încearcă să surprindă un portret al lumii în tușe parodice, comice, chiar cu umor negru, dar nu în cheie facilă, ci ca un fel de reacție a noastră prin zâmbet la vremurile bizare pe care le trăim.

Re-creația redă exact soluțiile găsite de artiști pentru a trece peste blocajul pandemic, fără să-și trădeze vocația și publicul: formule online, interactive, filmice, ingenioase, foarte teatrale fiecare.

Ni s-a părut foarte important să semnalăm într-o secțiune aparte multele montări ce recompun mari texte clasice, în noi lecturi regizorale sau dramaturgice: Clasic. Recreat.

Avem câteva spectacole invitate ale unor creatori canonici din regia românească și am reușit, deși n-a fost foarte simplu, să creionăm și o secțiune internațională.

  

Desfășurarea exclusiv online a Festivalului Național de Teatru nu este ceea ce ne-am fi dorit. Am fi preferat să ne întâlnim, să schimbăm păreri, proiecte, îmbrățișări, glume. Așa, ne rămâne doar să sperăm că dezavantajul va deveni avantaj și că mai mulți spectatori din toate colțurile României și nu numai vor putea viziona aceste spectacole.”

  

Vă prezentăm SELECȚIA SPECTACOLELOR din Festivalul Național de Teatru, ediția a 31-a

  

Creația

  1. „Autobahn” de Neil LaBute, regia Andreea și Andrei Grosu, director de imagine și montaj Alexandru Condurache, scenografia Vladimir Turturica, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
  2. „Conferința iraniană” de Ivan Vîrîpaev, regia Bobi Pricop, scenografia Oana Micu, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
  3. „Efecte secundare” de Lucy Prebble, regia Vlad Bălan, scenografia Miruna Croitoru, unteatru
  4. „Inimă și alte preparate din carne” de Dan Coman, regia, video și universul sonor Radu Afrim, scenografia Irina Moscu, Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova
  5. „Katzelmacher. Dacă n-ar fi vorba despre iubire” de Rainer Werner Fassbinder, regia Eugen Jebeleanu, decoruri și costume Velica Panduru, Teatrul German de Stat Timișoara
  6. „Verde tăiat” de Alexandra Felseghi, regia Adina Lazăr, scenografia Andreea Tecla, Asociația Pro Teatru, Zalău

  

Creația. Feminin

  1. „98% Decizia corectă” de Andreea Tănase, regia Elena Morar, costumele și asistență decor Ileana Zirra, decorul Diana Miroșu, Teatrul Tineretului Piatra Neamț
  2. „Cassandra” de Norah Sadava și Amy Nostbakken („Mouthpiece”), regia Leta Popescu, scenografia Tudor Prodan, Teatrul Apollo 111
  3. „Hai, să vorbim despre viață!” de Ana Sorina Corneanu, regia Zsuzsánna Kovács, scenografia Gabi Albu, Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  4. „Tiadora”, după Maria Manolescu Borșa, regia Sorin Militaru, scenografia Horațiu Mihaiu, Teatrul Municipal „Bacovia” Bacău
  5. „Toate lucrurile pe care mi le-a luat Alois” de Cosmin Stănilă, decorul Adrian Balcău, Reactor de creație și experiment Cluj-Napoca
  6. „Trei femei înalte” de Edward Albee, regia Diana Păcurar, scenografia Oana Cernea, Teatrul „Regina Maria” Oradea

  

Creația. Dans 

  1. „Pam param”, coregrafia Andrea Gavriliu, Studio M, Sfântu-Gheorghe
  2. „Pappa mia!”, textul și coregrafia Fehér Ferenc, Studio M, Sfântu-Gheorghe

 

Recreația

  1. „Après Ski – Liniște aici sus!” de Klaus Eckel, conceptul Niko Becker, Teatrul German de Stat Timișoara
  2. „Chiritza în carantină”, după Matei Millo, scenariul dramatic Ada Milea, Anca Hanu, Cosmin Stănilă, regia Ada Milea, Andrea Gavriliu, spectacol-concert de Ada Milea, Teatrul Național Cluj-Napoca
  3. „Hoții” de Conor McPherson, regia și scenografia Cristi Juncu, Teatrul Național Târgu-Mureș – Compania „Liviu Rebreanu”
  4. „Moștenirea norocului” de Thanasis Papathanasiou și Mihalis Reppas, regia Radu Nichifor, scenografia Daniel Divrician, Teatrul „Regina Maria” Oradea
  5. „Tom și Jerry 2.0”, adaptare după „Jerry and Tom” de Rick Cleveland, regia Florin Piersic jr., scenografia Tudor Prodan, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
  6. „Trilogia Minelor. Flori” (episodul 1) de Csaba Székely, regia Horia Suru, scenografia Raluca Alexandrescu, Teatrul Dramaturgilor Români, București
  7. „Trilogia Minelor. Apă” (episodul 3) de Csaba Székely, regia Horia Suru, scenografia Raluca Alexandrescu, Teatrul Dramaturgilor Români, București

  

Re-creația

  1. „Dekaroom”, creație colectivă, regia Andrei Dinu și Raul Hotcaș, scenografia Mihai Vălu, Teatrul Municipal Baia Mare
  2. „Încuiați” de Maria Manolescu Borșa, regia Leta Popescu, scenografia Gabi Albu, Centrul Replika, București
  3. „SHORTS”, după Samuel Beckett, regia Zalán Zakariás, Teatrul „Tomcsa Sándor”, Odorheiu Secuiesc
  4. V.I.P. – Very Isolated Person, adaptare liberă după „Pescărușul” de A.P. Cehov, conceptul și regia Paula Lynn Breuer și Olga Török, Teatrul German de Stat Timișoara
  5. „Zbor deasupra unui cuib de cuci, după Ken Kesey, regia și scenografia Eugen Gyemant, Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe / teatru VR

  

Clasic. Recreat

  1. „Bacantele” (fără mască), după Euripide, rescriere de Maria Manolescu, regia Dragoș Alexandru Mușoiu, costumele Cristina Milea, decorul Răzvan Chendrean, Teatrul de Nord Satu Mare
  2. „Cântăreața cheală” de Eugène Ionesco, regia Alex Bogdan, scenografia Tudor Prodan, Teatrul „Matei Vișniec” Suceava
  3. „Doi tineri din Verona” de William Shakespeare, regia Alexandru Mâzgăreanu, decorul Andreea Săndulescu, costumele Alexandra Mâzgăreanu, Teatrul de Stat Constanța
  4. „O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale, regia Ștefan Iordănescu, costumele Chic by Vali Cioban, decorul Doru Păcurar, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad
  5. „Romeo și Julieta”, după William Shakespeare, regia Vidnyánszky Attila jr., decorul Csaba Csíki, costumele Zsuzsánna Kiss, Teatrul Maghiar de Stat Cluj
  6. „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian, regia Cristian Ban, scenografia Cristina Milea, Teatrul „Maria Filotti” Brăila
  7. „Văduva Karnyó și cei doi zvăpăiați” de Csokonai Vitéz Mihály, regia Tapasztó Ernő, scenografia Szvatek Péter, costumele Varsányi Anna, Compania de Teatru „Aradi Kamaraszínház” și Compania „Pinceszínház” din Szeged (Ungaria)
  8. „Villa Dolorosa” de Rebekka Kricheldorf, regia Theodor-Cristian Popescu, scenografia Irina Moscu, Teatrul Național Târgu Mureș – Compania „Liviu Rebreanu”

  

Invitați ai FNT

  1. „D’ale carnavalului” de I.L. Caragiale, regia Alexandru Dabija, decorul Raluca Alexandrescu, costumele Liliana Cenean, Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  2. „Orașul cu fete sărace”, după nuvelele lui Radu Tudoran, regia, scenariul și universul sonor Radu Afrim, scenografia Cosmin Florea, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași
  3. „Rinocerii” de Eugène Ionesco, regia Gábor Tompa, decorurile Helmut Stürmer, costumele Carmencita Brojboiu, Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara
  4. „Tragedia omului de Madách Imre, regia Silviu Purcărete, scenografia Dragoș Buhagiar, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timișoara

  

Instalații performative

  1. „Ziua Hektomeron”, conceptul și coordonarea proiectului Vlad Drăgulescu, Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova
  2. „Interior-lumină”, texte de Oana Hodade, Ioana Hogman, Oana Mardare, Mihai Păcurar, Doru Taloș, Adonis Tanța, conceptul și regia Mihai Păcurar, Reactor de creație și experiment Cluj-Napoca
  3. „Luna verde”, spectacol de poezie pe versuri de Federico García Lorca, Teatrul Odeon, București
  4. „Văzduh”, texte de George Gordon Byron, John M. Hull și Liviu Oros, un spectacol de Victor Olăhuț, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu

 

Instalații vizuale

  1. AR(t)EST II, o instalație compusă din obiecte, fotografii, video și sunet care va reuni intervențiile celor peste 60 de oameni din zona culturală – cadre din perioada de recluziune, proiect inițiat de Vero Nica (actriță) și Andu Dumitrescu (artist vizual), producător Asociația VAR Cultural, aprilie-iunie 2020
  2. Case de poveste. Doina Cornea, tur ghidat (adaptare video), concept Andreea Iacob, producător Create.Act.Enjoy, Cluj-Napoca
  3. Dicționarul Multimedia al Teatrului Românesc – Update, site-arhivă. portal multimedia spre istoria mișcării teatrale românești, producător Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS), în parteneriat cu Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca și Universitatea de Arte din Târgu Mureș, cu sprijinul Goethe Institut București, proiect cofinanțat de AFCN
  4. Expoziție omagială Harag György, expoziție itinerantă realizată cu ocazia anului comemorativ Harag György, producători Institutul „Liszt” – Centrul Cultural Maghiar Bucureşti și Academia Maghiară de Artă, 2020, parteneri Festivalul Național de Teatru, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti și Casa de Producție a TVR
  5. Fluid Memory, instalație video interactivă care urmărește explorarea momentului în care individul este privat de dinamica socială de Andrei Cozlac, în colaborare cu artistul Silviu Apostol
  6. SOLARIS, concept Ilinca Stihi, realizare Vlad Ioachimescu, producători Societatea Română de Radiodifuziune și Institutul Polonez București, în parteneriat cu Muzeul Naţional de Artă al României (în cadrul programului aniversar Stanislaw Lem 100 de ani de la naștere)

  

Spectacole străine

  1. Antigona de Sofocle, traducerea Friedrich Hölderlin, regia Friederike Heller, decorurile și costumele Sabine Kohlstedt, producător Schaubühne Berlin
  2. Dansul Delhi de Ivan Vîrîpaev, regia Oskaras Koršunovas, scenografia random heroes, costumele Bartė Liagaitė, coproducție OKT/Vilnius City Theatre și Academia Lituaniană de Muzică și Teatru (Lituania)
  3. To be continued, coregrafia Xenia Wiest, muzica Patrick Soluri, costumele Melanie Jane Frost, coproducție Komische Oper Berlin și Staatsballett Berlin (Germania)
  4. Wałęsa în Kolonos, de Jakub Roszkowski, regia Bartosz Szydłowski, coregrafia Tomasz Wesołowski, scenografia Małgorzata Szydłowska, costumele Małgorzata Szydłowska, producător Teatrul Łaźnia Nowa Cracovia (Polonia)

  

In memoriam Ion Caramitru

  1. Colecție cu 78 dintre cele mai importante spectacole radiofonice realizate între anii 1970 – 2020, cu Ion Caramitru în distribuție, producător Teatrul Național Radiofonic / eteatru.ro
  2. Dialoguri și fantezii în jazz, un spectacol de Ion Caramitru, producător Asociația UNITER – Uniunea Teatrală din România, 2007, filmat pentru TVR, 2008
  3. Dineu cu proşti de Francis Veber, regia Ion Caramitru, scenografia Florilena Popescu Fărcăşanu, producător Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, 2010
  4. Enigma din testament, după nuvela „Morminte” de Mihail Sadoveanu, scenariul Ștefan Radof, regia Olimpia Arghir, producție TVR, 1988
  5. Furtuna după William Shakespeare, regia Alexander Morfov, decorul Nikola Toromanov, costumele Andrada Chiriac, producător Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, 2014
  6. Garantat 100%. Cătălin Ștefănescu în dialog cu Ion Caramitru, producător Adrian Ionica, producție TVR, 2015
  7. Hamlet (Partea I) de William Shakespeare, adaptarea radiofonică și regia artistică Mihai Lungeanu, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2019
  8. Hamlet (Partea II) de William Shakespeare, adaptarea radiofonică și regia artistică Mihai Lungeanu, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2019
  9. Jurnal de România. 1989 (jurnalul unei revoluții, spectacol de teatru multimedia documentar), scenariul și regia Carmen Lidia Vidu, costumele Florilena Popescu Fărcăşanu, producător Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, 2020
  10. Macbeth de William Shakespeare, regia Radu Penciulescu, scenografia Florilena Popescu Fărcăşanu, producător Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, 2012
  11. Marele Gatsby de Scott Fitzgerald, dramatizarea radiofonică Liliana Ursu, regia artistică Leonard Popovici, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 1988
  12. Mic dejun cu un campion. Daniela Zeca Buzura în dialog cu Ion Caramitru, producător Ileana Ploscaru Panait, producție TVR, 2015
  13. Mincinosul de Carlo Goldoni, traducerea George Ivașcu și Polixenia Carambi, regia Sanda Manu, scenografia Sanda Mușatescu, redactor Ioana Prodan, producție TVR, 1972
  14. My Fair Lady, libretul și adaptarea Alan Jay Lerner, muzica Frederick Loewe, regia Ion Caramitru, producător Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian” București (difuzarea unui fragment de 20 minute)
  15. Neguțătorul din Veneția de William Shakespeare, versiunea scenică, regia și ilustrația muzicală Alexander Morfov, decorul Gabi Albu, costumele Liliana Cenean, producător Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, 2019
  16. Nocturne. Marina Constantinescu în dialog cu Ion Caramitru despre cei 25 de ani de libertate, redactor Marian Manolache, producător Zoe Bălan, producție TVR, 2015
  17. Oglinda firii. Trei emisiuni realizate de Domnica Țundrea, interlocutor Ion Caramitru, producător Teatrul Național Radiofonic / eteatru.ro
  18. Profesioniștii. Eugenia Vodă în dialog cu Ion Caramitru, producător Liana Săndulescu, producție TVR, 2010
  19. Rețeaua de idoli. Irina Păcurariu în dialog cu Ion Caramitru, redactor Alina Avramescu, producție TVR, 2019
  20. Seratele lui Iosif Sava. Iosif Sava în dialog cu Ion Caramitru, redactor Mihaela Crăciun, producție TVR
  21. Shylock – ultimul rol, expoziție virtuală cu fotografii realizate de fotograful TNB din spectacolul „Neguțătorul din Veneția”, regia Alexander Morfov, prezentată de Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  22. Sorry de Aleksandr Galin, regia Yuri Kordonsky, scenografia Nina Brumușilă, producător Teatrul Bulandra București
  23. Spectacol@București.ro, realizator Andreia Bârsan, interlocutor Ion Caramitru, producător Radio România București FM, 2017
  24. Suflete tari de Camil Petrescu, regia Cornel Todea, costumele Tatiana Petrof, decorurile arh. Teodora Dinulescu și Mihaela Giusca, producție TVR, 1979
  25. UFO de Ivan Vîrîpaev, regia Bobi Pricop, scenografia Paul Popescu & Mizdan – Modulab, costumele și asistență decor Ana Ienașcu, producător Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București, 2017
  26. Vicarul de Rolf Hochhuth, traducerea Florin Tornea, regia și scenografia Radu Penciulescu, regia TV Letiția Popescu, redactor George Mladen, producție TVR, 1972, în colaborare cu Teatrul Bulandra București
  27. Vorba de Cultură. Cinci emisiuni realizate de Attila Vizauer în perioada 8-12 martie 2021, interlocutor Ion Caramitru, producător Radio România Cultural

  

Conferințe

  1. Friederike Heller (conferință) regizoarea spectacolului Antigona, producător Schaubühne Berlin
  2. Friederike Heller în dialog cu studenții facultăților de teatru, în cadrul evenimentului Întâlnirile Teatrologiei, organizator Departamentul de Studii Teatrale al UNATC București, în parteneriat cu FNT 2021
  3. NEXT ON STAGE. Perspective în scenografie (4 sesiuni, inclusi un Grup de lucru). Invitați Dragoș Buhagiar, Carmencita Brojboiu, Nic Ularu; inițiator Laboratorul de design decor virtual și realitate augmentată din cadrul Centrului de Cercetare CINETic UNATC, în parteneriat cu FNT

   

Cărți, Gazete, Publicații

  1. Cealaltă scenă de Alexa Visarion, Editura Ideea Europeană, 2020
  2. Profeții spectaculare de Alexa Visarion, Editura Artes, 2020
  3. O lumină în inima nopții de George Banu, Editura Nemira, 2021
  4. Povestirile lui Horatio – portrete și mărturii ale maeștrilor scenei europene de George Banu, Editura Tracus Arte, 2021
  5. Teatrul și spiritul vremii de George Banu, Editura Junimea, 2021
  6. Viață și teatru pe Scena lumii de George Banu, Editura Polirom, 2021
  7. Puterea a șasea de Petre Barbu, Editura Integral, 2020
  8. Caietele Masca
  9. Fereastra către digital. Teatrul și noile tehnologii/Open New Tab. Theatre and New Technology, volum coordonat de Oltița Cântec, Editura Junimea, 2021
  10. Aici, Radio Eros de Alexander Hausvater, Editura Integral, 2020
  11. Penumbra de Alexander Hausvater, Editura Integral, 2020
  12. Dor călător de Alexander Hausvater, Editura Integral, 2020
  13. Ludi de Alexander Hausvater, Editura Integral, 2021
  14. La vorbă cu Vlad Mugur (vol. II). Hamlet, antologie teatrologică de Florica Ichim, Fundația Culturală „Camil Petrescu” și Editura Cheiron, 2021
  15. Prințesa care sforăia de Mihai Ignat, Editura Unitext, 2021
  16. Casa de Cultură a Studenților București – povești, povestiri, amintiri…, de Doru Ionescu, Editura Casa de pariuri literare, 2021
  17. Club A, Muzica… și cei ce-au devenit altcineva, de Doru Ionescu, Editura Casa de pariuri literare, 2021
  18. Marketing în artele spectacolului de Irina Ionescu, Editura EIKON, 2020
  19. Esența teatrului de Anca Ioniță, Editura Pro Universitaria și Editura Universitaria Craiova, 2021
  20. O istorie a circului de Pascal Jacob, Editura Centrului Cultural LUMINA, 2021
  21. Adevăratul (The True) de Sarah Kornfeld, Editura Integral, 2021
  22. O carte frumoasă despre un om frumos. Ovidiu Iuliu Moldovan de Rodica Mandache, Editura Oscar Print, 2021
  23. Caleașca aurită de Mihai Mălaimare, Editura RAO, 2021
  24. Actorul, Bufonul, Clovnul de Mihai Mălaimare, Editura RAO, 2021
  25. Statuia vivantă de Mihai Mălaimare, Editura RAO, 2021
  26. Întâmplări cu Sfântul Sfârlează, de Mihai Măniuțiu, Editura Tracus Arte, 2021
  27. Jucându-l pe Mefisto de Mihai Măniuțiu, Editura Tracus Arte, 2021
  28. Teatru Educațional – Practici. Reflecții. Extensii, coordonatori Mihaela Michailov și Radu Apostol, Editura Casa de pariuri literare, 2021
  29. Fenomenul Green Hours, autor-coordonator Rozana Mihalache, Editura Casa de pariuri literare, 2021
  30. A History of Romanian Theatre from Communism to Capitalism. Children of a Restless Time de Cristina Modreanu, Editura Routledge, 2021
  31. Cornel Todea – dincolo de regie de Ion Moldovan, Teatrul Ion Creangă și Editura Didactica Publishing House, 2021
  32. „Cum vă place.” Cronică de Teatru, Operă și Film de Andreea Nanu, Editura EIKON, 2021
  33. „Eternitatea. Și încă o zi.” Teatrul lui Andrei Șerban de Andreea Nanu, Editura EIKON, 2021
  34. un nor în formă de cămilă de Alina Nelega, Editura Polirom, 2021
  35. Despre actorie de Laurence Olivier, Editura Centrului Cultural LUMINA, 2021
  36. 33 de spectacole. 33 de pagini din istoria recentă a Teatrului Maghiar de Stat Cluj de Nona Rapotan, Editura Lebăda neagră, 2021
  37. Revista Teatrul Azi
  38. Teatru în diorame. Discursul criticii teatrale în comunism. Amăgitoarea primăvară 1965-1977 (vol. II) de Miruna Runcan, EdituraTracus Arte, 2020
  39. Teatru în diorame. Discursul criticii teatrale în comunism. Viscolul 1978-1989 (vol. III) de Miruna Runcan, Editura Tracus Arte, 2021
  40. Un CLICK și… 1000 de realități. New media în teatrul românesc de Cristina Rusiecki, Asociația Entheos, 2020
  41. Scena.ro
  42. Liliana Tomescu de Marina Spalas și Sergiu Cioiu, Editura Integral, 2020
  43. Niciodată singur. Fragmente dintr-o galerie de portrete de Andrei Șerban, Editura Polirom, 2021
  44. Album Tragedia omului, coordonat de András Visky, Editura Koinónia, 2020
  45. Întoarcerea la Marele Will sau Reconsiderarea canonului shakespearian de George Volceanov, Editura Tracus Arte, 2021

  

FNT ON AIR

  1. Fuga (episodul 1) de Mihail Bulgakov, adaptarea radiofonică și regia artistică Diana Mihailopol, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020
  2. Fuga (episodul 2) de Mihail Bulgakov, adaptarea radiofonică și regia artistică Diana Mihailopol, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020
  3. Fuga (episodul 3) de Mihail Bulgakov, adaptarea radiofonică și regia artistică Diana Mihailopol, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020
  4. Fuga (episodul 4) de Mihail Bulgakov, adaptarea radiofonică și regia artistică Diana Mihailopol, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020
  5. Kir Ianulea de I.L. Caragiale, dramatizarea radiofonică și regia artistică Cezarina Udrescu, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020
  6. O istorie anonimă de Claudiu Sfirschi-Lăudat, adaptarea radiofonică Oana Cristea Grigorescu, regia artistică Mihnea Chelaru, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2019
  7. Paracliserul de Marin Sorescu, adaptarea radiofonică și regia artistică Mihai Lungeanu, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020
  8. Scorpionul de Francesco Toscani, adaptarea radiofonică Oana Cristea Grigorescu, regia artistică Mihnea Chelaru, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2019
  9. SOLARIS de Stanisław Lem, scenariul radiofonic și regia artistică Ilinca Stihi, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2021
  10. Sufletul pereche de Petre Barbu, regia artistică Attila Vizauer, producție a Teatrului Naţional Radiofonic, 2020

   

Spectacol lectură

Morcoveață, piesă într-un act de Jules Renard, conceptul, adaptarea și traducerea Adriana Moca, producător Asociația Culturală Vis-à-vis.

Accesul la toate manifestările online din cadrul FNT 31 va fi gratuit.