class="">Marketing în artele spectacolului

Marketing în artele spectacolului

MARKETING ÎN ARTELE SPECTACOLULUI

de Irina Ionescu

Editura EIKON, 2020

Preț: 18,00 ron

Unde poate fi achiziționată:

Librării online: www.librariaeikon.ro

Apasă aici pentru a cumpăra cartea

Marketingul face întâlnirea/interacțiunea dintre artiști și public posibilă. Este esențial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate.

Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz și opiniile unor personalități ale lumii culturale/profesioniști cu mulți ani de experiență. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărșăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuș, Tamara Susoi, Maria Sârbu și Simion Buia.

Autoarea speră ca „fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de spectatorii săi potenţiali, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare, chiar intensitatea luminii, a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“

„Cartea este un instrument necesar și util pentru toți cei care lucrează în domeniul cultural. Adeseori mi s-a întâmplat să observ confuzii cu privire la ceea ce înseamnă marketingul cu adevărat. Marketingul nu înseamnă doar PR, publicitate sau vânzări – și cartea subliniează de la început acest lucru. Marketingul este o viziune integrată, care cuprinde și identitatea organizației și felul în care este perceput un eveniment cultural. Este medierea relației dintre o organizație și public. Dacă artele spectacolului spun o poveste, și marketingul trebuie să spună o poveste, și regăsim în volum câteva relatări ale unor succese remarcabile în zona culturală. Este o carte foarte bine documentată și este foarte ușor de citit. Este ABC-ul a ceea ce înseamnă marketing. Ar putea fi completată cu strategii și politici de marketing, dar este o bună introducere pentru toți cei care lucrează în domeniul cultural. Se regăsesc aici noțiunile teoretice, combinate cu experiențe, cu povești de succes, cu studii de caz – exemple de bună practică, după ani de lucru, de experiență, de muncă în echipă. În marketing contează foarte mult și puterea și creativitatea echipei, și leadershipul, contează pasiunea, contează entuzismul – sunt foarte, foarte multe elemente, care contribuie, pe lângă noțiunile teoretice, la un demers coerent. Această carte este baza înțelegerii a ceea ce înseamnă conceptul de marketing în domeniul cultural.‟

Diana Sârbu, consultant artistic – Teatrul Național Târgu-Mureș