11 noiembrie | 23:30 – www.fnt.ro

VIZIONARE ÎNCHEIATĂ Spectacolul a fost disponibil pentru vizionare de joi, 11 noiembrie, de la ora 23.30, până sâmbătă, 13 noiembrie, ora 23.30. Pentru activarea traducerii în limba engleză, apăsați butonul CC din bara de jos a video-ului.
Cassandra este o scriitoare care rămâne fără voce în ziua în care trebuie să compună și să citească elogiul mamei sale. Dispariția figurii materne declanșează un proces de autoanaliză comic-absurd prin care Cassandra încearcă să-și găsească locul, să-și înțeleagă propria feminitate, raportându-se ironic la normele sociale moștenite. Spectacolul devine o călătorie prin mintea acestei femei, într-o notă sarcastică și provocatoare
Autori: Norah Sadava și Amy Nostbakken
Traducere: Denisa Nicolae
Cu: Denisa Nicolae și Mihaela Velicu
Regia: Leta Popescu
Scenografia, decorul și costumele: Tudor Prodan
Coregrafia: Ștefan Lupu
Muzica originală: Mihai Dobre
Light design: Marius Nițu
Sound design: Daniel Octavian Nae
Pregătirea muzicală: Oana Pușcatu
Alte contribuții: Cristina Milea, Andrei Mihai, Roxana Jitaru, Miruna Gheorghiță, Mădălina Haiducu
Teatrul Apollo 111
Durata: 1 h 25 min
Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză
„Ce moștenim de la mamele noastre și ce înseamnă să fii femeie sunt întrebări care mi-au dat bătăi de cap de când mă știu. Tocmai de aceea am și acceptat să montez acest text propus de Vanner Collective. Provocarea a constat în a găsi echilibrul între raportul nostru la feminitate/feminism și discursul autoarelor canadience. A împăca aceste două culturi, România-Canada, cu uriașele diferențe de modele feminine a dus la un spectacol hibrid. Suntem undeva „între”. Împreună cu actrițele Denisa Nicolae și Mihaela Velicu, am creat un portret al femeii care unifică atât personalitățile noastre, cât și personalitățile autoarelor. A ieșit o Cassandra ciudată, puternică, vulnerabilă, sexi, copilăroasă, nostalgică uneori, căreia, metaforic sau nu, bărbații Tudor Prodan (scenografie), Ștefan Lupu (coregrafie) și Mihai Dobre (muzică) i-au creat un spațiu de joacă teatral, duios-tăios. Invit spectatorii, și mai ales bărbații, în mintea Cassandrei!” – Leta Popescu
„Deși ar putea părea astfel, Cassandra, așa cum o vede Leta Popescu, nu este un manifest feminist, e mai degrabă o confesiune teatralizată, impregnată de autenticitate, plină de un umor menit să ascundă lacrimile, genul de spectacol pe care numai o regizoare – la feminin – putea să-l facă.” – Cristina Modreanu, „Feminitatea ca test de anduranță: Cassandra la Apollo 111”, revistascena.ro / 16 iunie 2021
Foto: Isidor Popescu, Sorin Florea