class="">NEWS.RO / FNT – Spectacole ale Teatrului Schaubühne din Berlin şi Dead Centre din Dublin, invitate. „Hamlet” şi „Pescăruşul”, în selecţie

[lxa_breadcrumbs]

NEWS.RO / FNT – Spectacole ale Teatrului Schaubühne din Berlin şi Dead Centre din Dublin, invitate. „Hamlet” şi „Pescăruşul”, în selecţie

[post_author]

[featured_img]

[gallery_stuff]

[post_published],  [post_category]

Spectacolele din teatrele româneşti care au fost selectate pentru ediţia cu numărul 28 a festivalului sunt: „10”, după Csaba Székely, regia Radu-Alexandru Nica, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu; musicalul „Alice”, de László Bocsardi, coproducţie între Teatrul Tamási Áron şi sZempöl Offchestra; „Beţie”, după Ivan Viripaev, regia Radu Afrim, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, compania „Tompa Miklós”; „Bun de import”, după Alexandru Tocilescu, regia Catinca Drăgănescu, coproducţie Go West şi Point Bucureşti; „Constelaţii”, de Radu Iacoban, după Nick Payne, Teatrul Act (primul teatru independent care împlineşte anul acesta două decenii de existenţă); „Copilul lui Noe”, după Eric-Emmanuel Schmitt, regia Chris Simion-Mercurian, Teatrul Metropolis – un spectacol despre abuz de putere, iubire şi salvare, după cum l-a descris Constantinescu.

Din selecţie mai fac parte: „Demnitate”, de Ignasi Vidal, Teatrul Avangardia Bucureşti; „Despre senzaţia de elasticitate când păşim peste cadavre”, după Matei Vişniec, regia Răzvan Mureşan, Teatrul Naţional Cluj-Napoca; „Disputa”, după Pierre de Marivaux, regia Vlad Massaci, coproducţie Teatrul Naţional „Ioan Slavici” Arad şi Teatrul „Nottara” Bucureşti; „Don Juan se întoarce de la război”, după de Ödön von Horváth, regia Horia Suru, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad; „Gardenia”, după Elżbieta Chowaniec, regia Zoltán Balázs, Teatrul Odeon – „un spectacol cu totul aparte în peisajul nostru teatral”.

Au mai fost alese „Incredibila şi trista poveste a candidei Erendira şi a bunicii sale fără suflet”, după Gabriel Garcia Marquez, regia Yuri Kordonsky, Teatrul German de Stat Timişoara; „Hamlet”, după William Shakespeare, regia Victor Ioan Frunză, Teatrul Metropolis Bucureşti – „o propunere foarte modernă”; „Îngeri în America”, două spectacole „Sfârşitul lumii e aproape” şi „Perestroika”, de Tony Kushner, regia Victor Ioan Frunză, Teatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca; „Ivanov”, după Anton Cehov, regia Claudiu Goga, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, compania „Liviu Rebreanu”; „Mamă, mi-am pierdut mâna”, după Maria Kontorovich, regia Alex Mâzgăreanu, Teatrul Tineretului Piatra Neamţ.

Lor le-au fost adăugate: „Migranţii sau suntem prea mulţi în aceeaşi barcă”, un text nou al lui Matei Vişniec, regia Zakariás Zalán, Teatrul „Tomcsa Sandor” din Odorheiul Secuiesc; „Orchestra Titanic”, după Hristo Boicev, regia Felix Alexa, Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” Bucureşti; „Pentru o mai bună înţelegere”, de Mimi Brănescu, Teatrul Metropolis – „un text care îi marchează un salt în alt fel de lumi, cu introspecţii mai profunde”; „Pescăruşul”, după Cehov, regia Andrei Şerban, Unteatru Bucureşti; spectacolul de dans „Pomana(to-r)”, de Pál Frenák, coproducţie Studio M Sfântu Gheorghe şi Pál Frenák Compagnie; şi „Povestea prinţesei deocheate”, inspirat din „Sakura Hime Azuma Bunshô”, de Tsuruya Nanboku al IV-lea, regia Silviu Purcărete, Teatrul „Radu Stanca” Sibiu.

Lista este completată de „Rabenthal”, după Jorg Graser, regia Radu Afrim, Teatrul Maghiar de Stat Timişoara; „Regele moare”, după Eugene Ionesco, regia Andrei şi Andreea Grosu, TNB; „Shylock”, după Gareth Armstrong, regia Horaţiu Mălăele, Teatrul de Comedie Bucureşti; „Stage Dogs”, inspirat de „Alive in the theatre” de David Mamet, regia Florin Piersic Jr., Teatrul Act – un spectacol despre condiţia actorului şi rivalitate; „The night alive”, după Conor McPherson, regia Cristi Juncu, Teatrul „Toma Caragiu” Ploieşti; „Ţinutul din miezul verii”, după Tracy Letts, regia Vlad Massaci, Teatrul Mic Bucureşti; „Wolfgang”, după Yannis Mavritsakis, regia Radu Afrim, T.T. Piatra-Neamţ.

Citiți articolul integral pe NEWS.RO