class="">Cântăreața cheală

Cântăreața cheală

11 noiembrie, ora 00.00 – www.fnt.ro

VIZIONARE ÎNCHEIATĂ. Spectacolul a fost disponibil pentru vizionare de joi 11 noiembrie, ora 00:00, până vineri 12 noiembrie, ora 24:00.

Spectacolul „Cântăreața Cheală” pe care teatrul sucevean îl prezintă în cadrul FNT 31 este dedicat celei care a construit cea mai importantă instituție de spectacole a judeţului Suceava – Teatrul Municipal „Matei Vişniec” Suceava, Carmen Veronica Steiciuc.

Poetă, publicistă, teatroloagă, organizatoare de festivaluri literare şi teatrale, manager de teatru, Carmen Veronica Steiciuc a fost un valoros om de cultură al Bucovinei. A visat la înfiinţarea unui teatru la Suceava şi a reuşit. Întreaga sa viaţă a fost practic încununată cu acest proiect de suflet, de care a fost mândră şi pe care l-a iubit căci i-a adus multă bucurie.

VEZI EVENIMENTE DIN ACEEAȘI ZI

Traducere și adaptare de Vlad Russo și Vlad Zografi

Distribuția:

Dna Smith: Clara Popadiuc

Dl Smith: Cătălin Ștefan Mîndru

Dna Martin: Delu Lucaci

Dl Martin: Cosmin Panaite

Mary: Diana Lazăr

Căpitanul de Pompieri: Răzvan Bănuț

Regie: Alex Bogdan

Scenografia: Tudor Prodan

Muzica originală: Mischa Blanos

Teatrul Municipal „Matei Vișniec” Suceava

Durata: 2 h (fără pauză)

Două reprezentații ale spectacolului se vor juca cu public, pe scena Teatrului Municipal „Matei Vișniec” Suceava, pe 11 și 12 noiembrie, sub egida FNT.

Celebra Cântăreața cheală a lui Eugène Ionesco, montată la Teatrul Municipal „Matei Vișniec” de regizorul Alexandru Bogdan, este un text ce marchează debutul marelui dramaturg și este considerată piesa care inaugurează teatrul absurdului. După cum mărturisește autorul în Note şi contranote, Cântăreața cheală este o imagine a societății burgheze care trăiește cu idei primite de-a gata, care se conformează şi devine una automatizată.

„Încerc, prin acest spectacol, să arăt că piesa lui Ionesco, nu este deloc absurdă. Că personajele stricate, răpite de vitalitatea unui plan de viitor, suntem chiar noi. Speriați, suspicioși, agresivi, întorși de la umanitate, repetitivi și însingurați. Mi-aș fi dorit să vă spun că o să vedeți o comedie, dar nu pot să ignor ce simt acum în legătură cu lumea. Și cred că și dumneavoastră, dacă o să veniți la spectacolul nostru, o să simțiți cât de importantă e vindecarea sufletului prin teatru. Dacă după Cântăreața Cheală o să puneți câteva întrebări, dacă o să fiți mai buni, mai calzi cu ceilalți, dacă acasă, în intimitatea voastră, o să vă deschideți mai mult și n-o să vă fie frică să fiți vulnerabili, cred că ne-am atins un pic misiunea.” – Alex Bogdan, regizor

„Despre ce vorbește Cântăreața cheală la Suceava? Despre singurătate şi însingurare, izolare, despre clișee, despre modele, despre furie, frustrare, despre ipocrizie, măști, etichete, despre bariere, despre cuvânt, limbaj, despre viață şi despre moarte, despre aneantizare, violență, abuz, despre sens şi căutare, despre relații, societate, despre om, umanitate, dezumanizare, despre inocență, despre anxietăți, eșec, uniformizare, despre cine suntem. Cum vorbește despre toate lucrurile astea? Fără încrâncenare, fără evidente/evidențe, cu subtilități, cu simboluri, cu multă interpretare nonverbală, respectând cu sfințenie textul, dar construind nuanțe din alte elemente, nu din cuvânt. […]

Spectacolul funcționează impecabil pentru că fiecare rotiță a mecanismului funcționează impecabil, de la scenografie la muzica special compusă de Mischa Blanos, la jocul actorilor, la întregul concept regizoral.” – Luana Popa, luanapopa.wordpress.com, 21 aprilie 2021