class="">REGELE MOARE de Eugène Ionesco

[lxa_breadcrumbs]

REGELE MOARE de Eugène Ionesco

21 octombrie | 20:00 – Teatrul Național „I.L.Caragiale” din București, Sala Mare

[featured_img]

[gallery_stuff]

„Mi-am spus că poți să înveți să mori, că poți să-i înveți pe alții să moară. Acesta îmi pare lucrul esențial pe care-l putem face, fiindcă suntem niște muribunzi care nu acceptă să moară” ‒ motivează dramaturgul Eugène Ionesco nașterea piesei Regele moare.

CUMPĂRĂ BILETE

[same_day_events_link]

Distribuția

Bérenger întâiul, regele : Victor Rebengiuc

Regina Marguerite, prima soţie a regelui Bérenger întâiul: Mariana Mihuț

Regina Marie, a doua soţie a regelui Bérenger întâiul : Ana Ciontea          

Doctorul, care e şi chirurg, călău, bacteriolog și astrolog : Șerban Pavlu

Juliette, servitoare, infirmieră : Florentina Ţilea

Guardul : Richard Bovnoczki

Traducerea : Vlad Russo, Vlad Zografi

Regia : Andreea & Andrei Grosu

Scenografia și decorul : Vladimir Turturică

Costume : Vladimir Turturică

Light Design: Chris Jaeger

Durata: 1 h 40 min (fără pauză)

Teatrul Național „I.L. Caragiale”, București

Spectacol cu traducere în limba engleză

Textul este cea mai caldă, înduioșătoare și sinceră mărturisire a omului Eugène Ionesco despre marea întâlnire finală. Neliniștile nesfârșite, agonia permanentă din Jurnalele sale își găsesc transpunerea dramatică într-unul dintre cele mai profunde „poeme” despre moarte și acceptarea ei. O metaforă alegorică a trecerii, o confesiune în oglindă a propriei conștiințe. Întreaga zbatere interioară a lui Bérenger ‒ revolta, frica, spaima, groaza, tristețea, bucuria, dorința de a trăi, amintirile, nostalgia, resemnarea ‒ nu este altceva decât un ceremonial al trecerii prin care el, omul,învață acceptarea, învață a muri. Dar Bérenger nu e singur. O are alături pe soția sa. Regina Marguerite și Regina Marie ‒ două aspecte ale uneia și aceleiași femei. Marguerite ‒ inițiatoarea, cea care permite accesul altor lumi „lumea dinaintea nașterii și cea de după”‒ ea îl naște, ea îl ajută să pășească în lumea de dincolo; Marie ‒ grația, tandrețea, fragilitatea ‒ neputincioasă în fața Morții.Regele moare e un spectacol de o emoție copleșitoare, în care fiecare dintre noi joacă rolul principal.