Știri

Chirița, carantina și roboții

Cronici mici și prietenoase, Stiri|

Nu știu alții cum sunt, dar eu când aud de Chirițele Adei Milea sunt cel mai mare fan. Nu există bucurie mai mare decât să îi auzi pe actorii Naționalului din Cluj începându-și spectacolul cu „Bine ați venit la Teatrul Național din Iași ăăăă Cluj” și apoi să o vezi în toată splendoarea ei pe Coana Chirița făcându-și numărul, numerele.

Very important, insist

Cronichete cochete, Stiri|

Pandemia ne-a afectat pe toți. Pe câțiva norocoși, într-un mod bun, au petrecut zile cu familia pe care o neglijaseră în perioada pre-pandemică, și-au îndeplinit vise și au făcut lucruri de care nu avuseseră timp. Pe cei mai mulți, i-a lovit direct în piept. Dintre aceștia, actorii au fost categoria profesională cea mai prejudiciată.

„O scrisoare pierdută” cu niște zombie politici și un dac „liber”

Cronici mici și prietenoase, Stiri|

În varianta gândită de regizorul Ștefan Iordănescu la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, piesa „O scrisoare pierdută” nu este deloc tratată în manieră clasică. Pentru că politicieni corupți au existat dintotdeauna, astăzi îi regăsim pe Tipătescu, Trahanache și compania cât se poate de vii. Sunt de fapt niște zombie politici ale căror moravuri nu vor nicicum să piară. Hainele le sunt noi, dar apucăturile etern valabile.

Viețuind cu Neamțul

Cronici mici și prietenoase, Stiri|

Regizorul Andrei Măjeri a pus în scenă la Reactor de Creație și Experiment din Cluj o tulburătoare pledoarie pentru dragoste și demnitate. Având-o în prim plan pe fabuloasa actriță a Teatrului Maghiar din Cluj, Emöke Kató, care a luat și Premiul UNITER anul acesta pentru răvășitoarea ei interpretare din acest spectacol, secondată cu forță și emoție de tânărul actor Lucian Teodor Rus, „Toate lucrurile pe care mi le-a luat Alois”, pe un text de Cosmin Stănilă, este ucigător de frumos și, în același timp, neiertător. Așa cum boala și moartea sunt neiertătoare.